McLaren 570S dakloos net zo snel
Een topsnelheid van 328 km/h en een sprint naar 100 km/h in 3,2 seconden. De McLaren 570S Spider doet ondanks zijn elektrisch bedienbare metalen kap niet onder voor zijn dichte broer.
Kilogrammen
De McLaren 570S Spider is dan ook slechts 46 kilogram zwaarder geworden dan de Coupé. Met een druk op de knop kun je de auto in vijftien seconden omtoveren van een Coupé naar een Spider, met snelheden tot 40 km/h. Daarna moet je wel genoegen nemen met een topsnelheid van maximaal 315 km/h, want harder mag hij niet van McLaren met een geopende kap. Toch blijft je kapsel ook met die snelheid niet in model, kunnen we garanderen.
Windscherm
McLaren snapt dat klanten een 570S Spider niet alleen kopen om in de buitenlucht te zitten. Net als bij de 650S Spider heeft de auto namelijk een elektrisch windscherm, dat zowel bij een geopende als bij een dichte kap te openen is. Zo kun je ook met een dichte kap meer uitlaatgeluid in de cabine krijgen. Als dat nog niet genoeg is, levert McLaren hem ook met een speciaal sportuitlaatsysteem, dat nog meer uitlaatgeluid naar de cabine brengt via een speciale opening onder de tonneaucover. Waarom praten als je ook naar de geblazen 3,8 liter V8 kunt luisteren, immers?
LEES OOK: MCLAREN 570S TRACK PACK: 25 KG LICHTER, 21 MILLE DUURDER
September
Net als in de normale 570S levert de V8 in de McLaren 570S Spider ook 570 pk en 600 Nm. Nu staan de belangrijke cijfers hierboven al, maar om het compleet te maken: 0-100 km/h doet hij in 3,2 tellen, 0-200 km/h in 9,6 tellen en 200-0 km/h in 5,3 tellen. Dat lees je goed. Je kunt dus sneller van 0-200-0 km/h knallen dan dat je het dak kunt openen. McLaren onthult de auto eind deze maand op het Goodwood Festival of Speed. Daarna moet je als klant nog geduld hebben tot september, want dan staat hij in de showroom. De eerste 400 stuks zijn zogeheten ‘Launch Editions’. De Nederlandse prijs volgt over twee weken. In Engeland kun je hem kopen voor 164.750 pond, zo’n 20.000 pond meer dan een 570S kost. Reken voor Nederland op een prijs die vergelijkbaar is met die van de Porsche 911 Turbo S (261.000 euro).
VIDEO Audi R8 V10 Plus vs. McLaren 570S: Welke smaakt het lekkerst?
Lees ook:
Ook interessant
-
Volkswagen die zelfs Duitsers niet kennen | Sjoerds Weetjes 427
-
100.000 LPG-rijders komen goed weg: korting wegenbelasting blijft
-
Kan het nóg extremer? Porsche levert 911 GT3 RS nu ook zo
-
Subsidiepot nieuwe elektrische auto leeg! Koop nog snel een gebruikte EV
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar