Drie unieke busjes als basis voor de perfecte buscamper
Campers zijn populairder dan ooit. En dus is de kans groot dat ook jij al eens hebt nagedacht over het bouwen van je ideale buscamper. Wij geven je drie unieke modellen die als basis voor jou creatie kunnen dienen.
Wil je een gave camper bouwen, dan wil je (als autoliefhebber althans) vast ook een unieke bus als basis nemen. Want iedereen rijdt toch al rond in een Fiat Ducato of Volkswagen Transporter? Dus wil jij een andere bus als basis nemen. Misschien kunnen we je inspireren met de drie onderstaande modellen.
Mitsubishi L300
Japanse betrouwbaarheid, een compacte en relatief lichte koets én optioneel vierwielaandrijving: de Mitsubishi L300 is een fraaie en redelijk unieke basis voor een buscamper. Hij heeft namelijk typisch Aziatische retro-looks en wordt alsmaar zeldzamer. Helemaal de Delica 4WD-versie, met 2,5-liter turbodiesel. Da’s een serieuze terreinheld, die met de beproefde techniek van Mitsubishi niet te stoppen is in de wildernis. Vind je er eentje, dan zul je er wel de hoofdprijs voor moeten neerleggen. Maar weet wel dat je dan zéker een unieke camper hebt.
Renault Master
Wil je een echte designbus, kijk dan eens naar een eerste generatie Renault Master. Oké, hij is uiteindelijk gewoon ontworpen door Renaults eigen designafdeling, maar de productieversie van het Franse werkpaard was wel een voortborduursel op de conceptversie die door Marcello Gandini was getekend. Juist, de ontwerper die rond die periode óók onder andere de Lamborghini Miura en Countach tekende. Feit is dat de eerste Renault Master een uniek, hoekig design heeft. Fraaie details zijn de unieke, glijdende schuifdeur en de ronde handgrepen voor de portieren. Voor 4×4-liefhebbers bracht Renault destijds de fraaie Messenger uit. Weet je zo’n versie op de kop te tikken en maak je er een buscamper van, dan heb je een geweldige creatie.
Chevrolet Astro
Ga je graag Amerikaans, met een dikke V6-motor in de neus? Kijk dan eens naar een Chevrolet Astro. Dat is in de basis een achterwielaangedreven (!) bus, die er ook als 4×4 was. Een exemplaar van de tweede generatie is prijstechnisch waarschijnlijk het meest interessant, en bovendien nog redelijk eenvoudig te vinden. De 4,3-liter V6 is goed voor 190 pk en hoewel de Astro geen uitgebreid 4WD-systeem heeft met een lage en hoge gearing, is het een redelijk goede avonturier.
Zoek je meer inspiratie voor een 4×4-camper? Of wil je weten wat momenteel de trends in het camperlandschap zijn? Lees dan verder via onderstaande links!