Dit betaal je voor de duurst mogelijke Volkswagen Golf
Elke autoliefhebber zal weleens met de configurator van zijn favoriete merk gespeeld hebben. Onbeperkt opties aanvinken om zo jouw droomauto samen te stellen. Maar hoe gek kan je het eigenlijk maken bij een degelijk model zoals de Volkswagen Golf? Spoiler: heel gek!
We maakten een tripje naar de Volkswagen-configurator en selecteerden daar onze basis: een standaard Volkswagen Golf. Vanafprijs: 34.990 euro. Nu kan de fun beginnen. Aangezien we achteraf toch niet hoeven af te rekenen, kunnen we naar alle lust fancy kleuren, dure velgen en speciale bumpers selecteren.
Duurste Volkswagen Golf R
De grootste prijssprong komt als we voor de motorkeuze staan. Willen we het standaard 1.0-liter driecilindertje met 110 pk of toch de 2.0-liter vierpitter met maar liefst 333 pk. Die keuze is uiteraard snel gemaakt. We selecteren de sportieve R-versie van de Volkswagen Golf, en het prijskaartje groeit direct naar 80.956 euro. Dat is even slikken.
Maar we zijn er nog niet. Het kan namelijk nog duurder. We vertellen de Duitsers dat we de Volkswagen Golf in het blauw willen, of zoals de autobouwer het noemt: Lapiz Blue. Hoe je het ook noemen wilt, met dit kleurtje zijn we nog eens 1.020 euro duurder uit.
Verder kosten het ‘Black Style Pakket’, de matrix-koplampen en de mooiere bekleding ons nog eens ruim 3.000 euro. Uiteraard klikken we ook alle tech-opties aan, zoals een head-up display, achteruitrijcamera en verschillende veiligheidsfeatures. Om het af te sluiten laten we nog een Akrapovic-uitlaatsysteem van bijna 4.000 euro monteren. Daarmee komt de maximale prijs voor een Volkswagen Golf uit op – schrik niet – 94.874 euro.
Toch liever een Porsche Cayman
Je moet het maar willen betalen voor een Volkswagen Golf. Natuurlijk, een volledig uitgeruste Golf R is niet verkeerd, maar de keuze is reuze voor net geen ton. Zo koop je voor dat geld ook een gloednieuwe Porsche Cayman, een elektrische Mercedes EQE SUV of maar liefst twéé Ferrari Mondials. Zeg het maar.
Lees ook:
Ook interessant
-
Volkswagen-personeel moet loon inleveren na enorme winstdaling
-
Protesten bij Volkswagen om mogelijke sluiting fabrieken
-
Waarom we de importeur smeken om een Volkswagen Golf GTI Clubsport
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
Uw Garage: de Golf GTI-verzameling van René is compleet uit de hand gelopen
-
Waarom maar één uitvoering van de Volkswagen Tayron écht functioneel is
-
Volkswagen Passat: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Na plotselinge stop subsidies wil Duitse overheid opeens weer EV-steun
-
‘Volkswagen ontslaat in Duitsland 10 procent van z’n personeel’
-
Dit kost de Volkswagen ID.3 GTX in Nederland
-
Rijtest Volkswagen Golf: opnieuw bijzonder goed
-
Elektrische stationwagon van Volkswagen is het Passat-alternatief