Nederlandse overheid biedt Lancia Beta Montecarlo aan
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F08%2Fimage-15.jpg)
Jaarlijks neemt de overheid om tal van redenen auto’s in beslag. Deze worden vervolgens verkocht door het Ministerie van Financiën. Hoewel veel auto’s niet echt de moeite waard zijn, duiken er soms pareltjes op in de showroom van Domeinen Roerende Zaken.
Ditmaal staat er een unieke Lancia Beta Montecarlo te koop. Via de site van de overheid kan je bieden op de auto’s. Bied je het hoogste bedrag dan kan je de auto ophalen. Dit bedrag is niet wat je uiteindelijk betaalt. Bovenop je bieding komt nog 15 procent ‘opgeld’.
De Lancia Beta Montecarlo
De Lancia Beta Montecarlo bij de overheid komt uit 1977 en heeft slechts 32.474 kilometer gereden volgens de teller. De mini-Ferrari heeft het ontwerp van een echte sportwagen, dit hebben we te danken aan ontwerper Paolo Martin, tekenaar bij Pininfarina. Naast dit supermodel tekende hij ook de legendarische Ferrari Modulo, de fraaie Fiat 130 Coupé en de opmerkelijke Rolls-Royce Camargue.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F08%2Fimage-16.jpg)
De Lancia Beta Montecarlo biedt ook leuke rijeigenschappen. Hoewel de 2,0-liter viercilinder met 120 pk niet echt zorgt voor spannende prestaties (0 naar 100 kilometer per uur in 9,3 seconden en een topsnelheid van 190 kilometer per uur), zorgt de achterwielaandrijving in combinatie met de middenmotor voor een leuke rijbeleving.
Op pad met de Italiaanse klassieker
Autovisie-hoofdredacteur Jaco Bijlsma nam de Lancia Beta Montecarlo voor de rubriek ‘Droomoccasion’ mee. Bekijk wat hij van de Italiaanse volbloed vindt in deze video:
Het exemplaar bij de overheid is een stuk minder strak dan de Italiaan uit de video. Bij de advertentie wordt vermeldt: “De plaatdelen van de carrosserie vertonen corrosie. Enkele plaatdelen zijn behoorlijk door de corrosie aangetast. In een eerder stadium is het voertuig al deels gereconditioneerd en overgespoten, plaatselijk is de inwerking door corrosie weer zichtbaar. Het dakpaneel verkeert in matige staat.” Een opknapbeurt is dus nodig, al ziet het interieur van de Lancia Beta Montecarlo er nog goed uit. Wie zorgt ervoor dat deze klassieker niet op de schroothoop eindigt?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F08%2Fimage-16.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F08%2Fimage-17.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Covermodel: De Lancia Delta die niets met een Lancia Delta te maken heeft
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?