5 belangrijkste vernieuwingen van de Peugeot 208 en e-208
Peugeot trekt het doek van een gefacelifte Peugeot 208 en e-208. Het huidige succesmodel heeft vier jaar achter de rug en moet met deze update er weer even tegenaan kunnen. Wij lichten de vijf belangrijkste vernieuwingen uit.
De 208 kwam in 2012 op de markt. In 2019 volgde de tweede generatie en werd het model ook elektrisch. Niet geheel zonder succes, want er zijn meer e-208’s verkocht dan 208’s met verbrandingsmotor.
Vijf belangrijkste vernieuwingen van de Peugeot 208 en e-208
Om het succes nog even door te zetten, is hier de facelift de Peugeot 208 en e-208.
-
Nieuwe neus
Waarschijnlijk zie je direct dat de neus van deze Peugeot 208 anders is dan zijn voorganger. Hoewel hij nog herkenbaar is als 208, is er wel wat gewijzigd. Zo maakt Peugeot de grille wat groter en is de dagrijverlichting nu gesplitst.
Het onderste deel van de dagrijverlichting bestaat nu uit drie led-strips in plaats van één en is een verwijzing naar de klauw van de Peugeot-leeuw. Ook de koplampen zijn vernieuwd.
-
Wijzigingen achterkant en kleuren Peugeot 208
Aan de achterkant zijn de verschillen minder groot. Enkel het logo verdwijnt van de achterklep en het lettertype van de modelnaam is anders.
Verder zie je nog een E op de C-stijl, die verwijst natuurlijk naar de e-208, en worden er nieuwe kleuren aangeboden: Jaune Aguenda (Lime Groen) en Gris Selenium (een soort Nardo Grey). De spiegelkappen van de nieuwe Peugeot 208 zijn altijd zwart.
-
Twee elektrische aandrijflijnen
De nieuwe Peugeot 208 is leverbaar met de bekende 1,2 driecilinder die goed is voor 75 of 100 pk. Groter nieuws is er bij de elektrische aandrijflijnen. Nog steeds is de 136 pk-versie met 50 kWh accupakket en 362 kilometer aan range leverbaar.
Daarbij komt een versie met 156 pk en 51 kWh accupakket waarmee je 400 kilometer ver komt. Deze aandrijflijn is niet helemaal nieuw. Peugeot heeft deze variant al even in productie gehad.
-
Peugeot 208 als mild-hybride
Niet echt nieuw dus die benzine en elektrische 208’s van Peugeot. Wat wel nieuw is, zijn de mild-hybride aandrijflijnen. De keuze is er uit een 100 pk of 136 pk aandrijflijn bestaande uit de 1,2-liter driecilinder en een starter/generator.
Welke versie je ook kies, je krijgt altijd een zestraps automaat. Het verbruik ligt volgens de fabrikant 15 procent lager dan in hetzelfde model zonder 48v-systeem.
-
Nieuw infotainment
De Peugeot 208 en e-208 hebben een nieuw infotainmentscherm. Iedere versie heeft nu een 10-inch display. Voorheen was dit standaard 7 inch.
November van dit jaar is de nieuwe Peugeot 208 en e-208 te bestellen. De prijs is nog onbekend.
Lees ook:
Ook interessant
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Nog 4.695 mensen kunnen subsidie krijgen op de Peugeot e-408
-
Doel bereikt! Nu zijn alle Peugeot-modellen elektrisch, behalve één
-
Elektrische Peugeot e-5008 nu flink in prijs verlaagd
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe Peugeot 3008
-
Goedkoopste oranje occasion: op één tank naar Leipzig en terug
-
Dit performancelabel stopt ermee! Al na drie jaar en slechts één model
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?