5 redenen waarom je een BMW M4 Competition (niet) moet tunen bij Manhart
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F02%2FMANHART-MH4-600-Website-3.webp)
De BMW M4 Competition is een heerlijke Coupé met een aandrijflijn waar menig autoliefhebber warm van wordt. Tuner Manhart belooft de auto met hun kit nog beter te maken. Maar moet je dat wel willen? Wij geven je vijf redenen waarom je een BMW M4 Competition (niet) moet tunen bij Manhart.
Manhart is een Duitse tuner die vaak BMW’s of Mercedessen onder handen neemt. Ze staan bekend om hun zwart-gouden auto’s en stevige vermogensupgrades.
Vijf redenen waarom je een BMW M4 Competition (niet) moet tunen bij Manhart
1. Meer vermogen met Manhart BMW M4 Competition
Een goede reden om je BMW M4 Competition naar Manhart te brengen, is vermogen. Door softwareoptimalisatie van de 3,0-liter zescilinder levert de Bimmer nu 635 pk in plaats van 510 pk.
2. Een beter geluid
Naast de software is ook het uitlaatsysteem aangepakt. Het nieuwe RVS uitlaatsysteem, met race downpipes zonder katalysator of sport downpipes met katalysator, zorgt voor meer vermogen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F02%2FMANHART-MH4-600-Website-2.webp)
Naast meer vermogen kan je ook de zescilinder beter horen grommen.
3. Een unieker design dan de BMW M4 Competition
Hoewel de BMW M4 Competition niet in overvloed op de Nederlandse wegen rijdt – al zouden we dat graag zien – heb je met de Manhart-versie een uniekere auto.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F02%2FMANHART-MH4-600-Website-1.webp)
Hoewel Manhart meer koolstofvezel installeerde en de BMW gouden velgen gaf, is het design ingetogener dan dat we normaal bij het tuningsbedrijf zien. Toch is de M4 net wat stoerder dan af fabriek.
4. Een flink prijskaartje
Hoewel de exacte prijs van de tunings-versie nog niet bekend is, gaat er altijd veel geld in dit soort projecten zitten. De carbon grille voor de BMW M4 Competition kost los al 3.450 euro. Daarbij is de auto zelf al een flinke investering.
5. Manhart-versie (te) stug voor dagelijks gebruik
De BMW M4 Competition is een super sportieve coupé. Manhart past de demping aan door verlagingsveren of een schroefset van KW. Hoewel KW een gerenommeerde fabrikant is van dempers en je ze zelf min of meer in kan stellen, kan de rijervaring door de aanpassing heel anders worden. Rij je dagelijks met je BMW M4 Competition en zie je nooit het circuit? Dan kan je wellicht beter de standaard dempers laten zitten. Dit is natuurlijk afhankelijk van je eigen wensen!
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F02%2FMANHART-MH4-600-Website-5.webp)
Wil je slechts een beetje tunen? Dan ben je bij Manhart wel aan het goede adres. Alle onderdelen zijn ook los te bestellen.
Nog een keer vol gas! Manhart maakt laatste Mercedes C63 V8 nog sneller
Lees ook:
Ook interessant
-
Met deze open occasion voel je je net Pierce Brosnan
-
Conclusie na 16.500 km: de BMW i5 is een goede EV én 5-serie
-
BMW M5-kopers zijn stiekem allemaal brave huisvaders (of moeders)
-
Elektrische auto stil? Deze nieuwe BMW maakt superveel herrie
-
Zoveel geld verwacht BMW te verliezen door alle importheffingen
-
BMW zet archief online! Nu komen we helemaal niet meer aan werken toe
-
Al voor 9.000 euro rijd je deze echt sportieve BMW als occasion
-
Dit prototype van de nieuwe BMW M3 heeft 18.000 Nm koppel!
-
50.000 euro voor twee letters: dit is de BMW M3 CS Touring
-
Deze grote premium-SUV’s met V8 zijn als occasion best betaalbaar
-
BMW E15? Deze creatie wil je hebben in je mancave
-
Deze vijf klassiekers worden wegenbelastingvrij in 2025