‘Aanraaktoetsen in het interieur zijn hartstikke stom!’, geeft Volkswagen toe
In deze tijd van grote infotainmentsystemen en aanraakgevoelige toetsen waarderen we fysieke knoppen steeds meer. Ze zijn vrijwel blindelings te vinden en dus een stuk veiliger onderweg. Volkswagen geeft dat nu ook toe.
Onder meer de Volkswagen Golf, ID.3 en ID.4 hebben haptische stuurbuttons en niet verlichte sliders, waarmee je bijvoorbeeld de temperatuur van de airco verandert. Die dingen zijn stom, weten wij al langer, maar nu weet VW-baas Thomas Schäfer dat ook.
Slecht voor de reputatie van Volkswagen
“[De knoppen] hebben flink wat schade aangericht [aan onze reputatie], aldus Schäfer in gesprek met Autocar. Daarom krijgen toekomstige VW’s eenvoudigere en functionelere interieurs.
Waarom deze Volkswagen-topman een taart naar zijn hoofd kreeg
Geen sliders en haptische stuurknopjes meer
De volgende generatie Tiguan is daarvoor de opmaat. Hij heeft nog steeds een groot touchscreen en weinige fysieke knoppen, maar neemt wel afscheid van de vermaledijde sliders en haptische stuurknopjes
‘Veel van onze klanten waren gefrustreerd’
Volkswagen zegt daarmee te luisteren naar kritiek van kopers. Schäfer: “Veel van onze klanten waren gefrustreerd terwijl ze niet gefrustreerd hadden moeten zijn. Dus hebben we veel tijd en moeite besteed aan het gebruiksvriendelijker maken van onze interieurs.”
Deze elektrische Volkswagen heeft tot 450 km bereik voor nog geen 25.000 euro
Volkswagen ID.2 wordt een belangrijke auto
“Ik denk dat het gelukt is. Jullie zullen het resultaat zien, helemaal vanaf het moment dat de ID.2 wordt geïntroduceerd. Daarna zullen onze auto’s weer helemaal top zijn.”
De ID.2 komt in 2025 op de markt en wordt een belangrijke auto voor Volkswagen: een EV met een prijs van minder dan 25.000 euro en een range van tot wel 450 kilometer. Autovisie nam afgelopen maart al een kijkje bij het prototype van de ID.2.
Lees ook:
Ook interessant
-
Volkswagen-personeel moet loon inleveren na enorme winstdaling
-
Protesten bij Volkswagen om mogelijke sluiting fabrieken
-
Waarom we de importeur smeken om een Volkswagen Golf GTI Clubsport
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
Uw Garage: de Golf GTI-verzameling van René is compleet uit de hand gelopen
-
Waarom maar één uitvoering van de Volkswagen Tayron écht functioneel is
-
Volkswagen Passat: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Na plotselinge stop subsidies wil Duitse overheid opeens weer EV-steun
-
‘Volkswagen ontslaat in Duitsland 10 procent van z’n personeel’
-
Dit kost de Volkswagen ID.3 GTX in Nederland
-
Rijtest Volkswagen Golf: opnieuw bijzonder goed
-
Elektrische stationwagon van Volkswagen is het Passat-alternatief