Abarth 595 in het nieuw
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F05%2FAbarth-595-autovisie.nl_-1.jpg)
Nu de Fiat 500 vernieuwd is, kan zijn snelle broer natuurlijk niet achterblijven. Dit is de nieuwe Abarth 595, die er niet alleen strakker uitziet, maar ook een krachtkuur achter de rug heeft.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F05%2FAbarth-595-autovisie.nl-2.jpg)
Drie niveaus
De sportieve ‘500’ is voortaan leverbaar in drie niveaus: 595, 595 Turismo en 595 Competizione. De nieuwe namen brengen ook meer pk’s met zich mee. De 595 haalt voortaan 145 pk uit zijn 1,4 liter turbomotor (+5 pk), de Turismo krijgt dankzij een Garrett-turbo nu 165 pk (+5 pk) en de krachtigste 595, de Competizione, krijgt 180 pk. Daarmee kan hij in 6,7 seconden naar 100 km/h sprinten.
Sperdifferentieel
De Competizione krijgt standaard het luide Record Monza uitlaatsysteem. Het topmodel is ook leverbaar met een mechanisch sperdifferentieel, dat hij leent uit de 695 Biposto. De auto krijgt voor en achter schokdempers van Koni, die ervoor moeten zorgen dat de stabiliteit op snelheid groter wordt en hij nog sportiever rijdt. De Turismo krijgt deze schokdempers alleen aan de achterzijde.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F05%2FAbarth-595-autovisie.nl_-e1463053160493.jpg)
Betere koeling
De Abarth 595 krijgt net als de Fiat 500 een nieuwe voor- en achterbumper. Bij de Abarth is die ook ontworpen met prestaties in het achterhoofd. Zo zijn de luchtinlaten aangepast, waardoor de koelcapaciteit van de motor met achttien procent is toegenomen. De remmen kunnen tegelijkertijd ook hun warmte beter kwijt, dankzij het ontwerp van de nieuwe 17 inch wielen. Standaard wordt hij nog altijd geleverd op 16 inch wielen, de 17 inch wielen zijn standaard vanaf de Turismo.
Interieur
Het interieur kan natuurlijk niet achterblijven. De Turismo heeft standaard met beige, zwart of rood leder beklede stoelen en de Competizione krijgt sportstoelen die ontworpen zijn door Sabelt, bekend van de racerij. Die stoelen zijn optioneel ook leverbaar met alcantara en leder. De kleur van het dashboard hangt af van de uitvoering. De 595 krijgt het in de kleur van de carrosserie, de 595 Turismo krijgt het in matgrijs en de 595 Competizione krijgt het in mat donkergrijs, net als de delen in de voor- en achterbumper.
Zomer
De nieuwe Abarth 595 komt in de zomer op de markt. Tegen die tijd verwachten we ook de prijzen te hebben.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had
-
Hyundai wordt The Ocean CleanUp voor op straat… of toch niet?
-
Trump pakt ook eigen volk: zoveel duurder worden auto’s in de VS
-
Europese grootmachten willen Trump keihard terugpakken
-
Trump komt met megaheffing voor alle niet-Amerikaanse auto’s
-
Canada wantrouwt Elon Musk en weigert miljoenenbetaling Tesla