Abarth komt met lichtgewicht hardtop voor 124 Spider
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F180228_Abarth_Abarth0087BOKNS.jpg)
Je zou het een coupé-cabriolet kunnen noemen, maar anders dan bij de drielingbroer Mazda MX-5 RF kun je het ‘coupé-dak’ van de Abarth 124 Spider niet in de auto meenemen. De sportieve tweezitter krijgt een traditionele afneembare hardtop.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F180228_Abarth_Abarthpista0205COKCNS.jpg)
Het afneembare dak, dat je over de opgevouwen softtop plaatst, is van koolstofvezel vervaardigd. Dat zorgt voor een laag gewicht. Dat is niet alleen gunstig voor het zwaartepunt van de auto wanneer de hardtop op de auto is bevestigd, het vergemakkelijkt ook het plaatsen en wegnemen van de hardtop. De kap is voorzien van een achterruit. In het glas is een verwarmingselement opgenomen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F180228_Abarth_Abarth0087BOKNS.jpg)
GT
Abarth presenteert het dak op een speciale uitvoering van de 124 Spider. De versie is 124 GT genaamd en beschikt naast een grijze carrosseriekleur (Alpi Orientali Grey) en gunmetal grijze buitenspiegelkappen over extra lichte lichtmetalen wielen. De wielen van OZ zijn 17 inch groot en wegen liefst 3 kg per wiel minder dan het standaard schoeisel. De uitvoering wordt neergezet als ‘special edition’. Of de oplage is beperkt, is niet bekend. Daarover doet de autobouwer nog geen uitspraken.
LEES OOK: 124 Spider S-design is Fiats wereldprimeur op Genève
Genève
De importeur geeft desgevraagd aan te onderzoeken of de uitvoering ook naar Nederland komt. Het bedrijf hoopt de vraag later dit jaar te kunnen beantwoorden. Abarth presenteert de 124 GTsamen met de slechts 16 kg zware hardtop van 8 tot en met 18 maart op de Autosalon van Genève 2018.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had