Afleveringen VW sterk gedaald in West-Europa
Volkswagen Group heeft geheel zoals verwacht minder auto’s afgeleverd aan klanten in september ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. De reden? De overgang naar de nieuwe WLTP-meetcyclus die per 1 september officieel geldt. Het aantal afleveringen in september van de Volkswagen Group daalde met 18,1 procent. In de maanden januari tot september liep het aantal afleveringen met 4,2 procent terug naar 13 miljoen voertuigen.
827.700 voertuigen
Volkswagen Group heeft in september 2018 wereldwijd in totaal 827.700 voertuigen afgeleverd (-18,1 procent). Door de overgang naar de nieuwe, strengere WLTP-meetcyclus liep de verkoop sterk terug. Vooral in West-Europa. Daar daalde het aantal afleveringen met maar liefst 41,5 procent.
Duitsland sterke terugval
In Europa was sprake van een daling van 36,5 procent: 256.700 voertuigen in september 2018 versus 404.500 in september 2017. Sommige landen zijn hard geraakt door de nieuwe WLTP-meetcyclus. Zo liep de verkoop in Duitsland terug met 45,2 procent.
WLTP
“Zoals verwacht leverden we in september aanzienlijk minder voertuigen af door de overgang naar WLTP. Dit blijft in Europa ook in oktober impact hebben op het aantal leveringen aan klanten. We verwachten dat november en december weer sterkere maanden worden in deze regio”, zegt Christian Dahlheim, Head of Group Sales.
Lees ook:
Ook interessant
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace
-
Ultieme grijs kenteken-beuker: Ford F-150 met supercharged V8
-
Waarom de meest vervuilende diesels wél milieuzones in mogen