Is deze Alfa Romeo Giulia station beter dan een BMW M3 Touring?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F02%2FAlfa-Romeo-Giulia-Quadrifoglio-Station-BMW-M3-Touring-10.jpg)
Het heeft zes generaties geduurd, maar de huidige M3 is ook leverbaar als Touring. Een leuk alles-in-éénpakket. Wellicht dat andere fabrikanten ook brood zien in het omtoveren van supersedans tot superstations. Fabrikanten zoals Alfa Romeo. Hoe gaaf zou het zijn om een stationversie van de Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio te zien?
De Alfa Romeo Giulia stamt alweer uit 2016. Tijd voor een nieuwe generatie, zou je zeggen. Maar daar denken de Italianen anders over. Eind vorig jaar bleek dat meer dan een summiere facelift er niet in zit. De huidige Quadrifoglio-uitvoering is een beduchte tegenhanger van de BMW M3. Althans, van de F80 M3. Hoewel de Italiaanse volbloed net als de M3 Touring over 510 pk beschikt, is de wagen gezien zijn leeftijd namelijk beter te vergelijken met de vorige generatie M3. De F80 M3 kwam namelijk in 2014 op de markt, slechts twee jaar voordat de Giulia Quadrifoglio in productie ging. De Alfa staat dan ook dichterbij de F80 M3 dan de huidige G80 M3.
Alfa Romeo Giulia station versus BMW M3 Touring
De opvolger van de Giulia laat waarschijnlijk nog wel even op zich wachten. Gelukkig geeft beeldkunstenaar Sugar Design, een ontwerper met een kleine 40.000 Instagram-volgers, ons alvast een voorproefje. Niet alleen moderniseerde hij het ontwerp van de Italiaanse gezinswagen, ook veranderde hij de carrosserie van sedan naar station. Alfa Romeo, kijken we even mee? Want dit zou de perfecte tegenhanger van de nieuwe BMW M3 Touring kunnen zijn.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F02%2FAlfa-Romeo-Giulia-Quadrifoglio-Station-BMW-M3-Touring-2.jpg)
Voor deze interpretatie van de Alfa Romeo Giulia heeft Sugar Design rekening gehouden met de designtaal van het Italiaanse merk. Zo kent het ontwerp opvallend veel gelijkenissen met de nieuwe Alfa Romeo Tonale. Kijk bijvoorbeeld naar de koplampen, grille en lichtstrip over de achterkant. Wat ons betreft kan Alfa de facelift van zijn Giulia achterwege laten en per direct deze Giulia Quadrifoglio estate in productie nemen. De vraag is, welke kies jij: de nieuwe BMW M3 Touring of de stationversie Alfa Romeo Giulia?
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom Alfa Romeo en Citroën niet voor de hoogste Euro NCAP-score gaan
-
Deze vijf klassiekers worden wegenbelastingvrij in 2025
-
Fantastische Alfa Romeo Giulia Q-occasion kost helft van nieuwprijs
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven