Alfa Romeo Milano: kies de nieuwe instapper als hybride of EV
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FAlfa-Romeo-Milano-EV-elektrische-auto-hybride-1.jpg)
Daar is-ie dan: de gloednieuwe Alfa Romeo Milano! Trouwe Autovisie-lezers wisten al wat ze konden verwachten. Vanochtend lekten immers al deze beelden van de EV. De nieuwe instapper is er overigens niet alleen als elektrische auto, maar ook als mild hybrid.
In het persbericht spreekt de fabrikant over ‘puur Italiaans design’ en ‘een emotionele connectie op het eerste gezicht’, maar fans van het merk denken daar heel anders over.
Alfa Romeo Milano Elettrica als EV
In de lengterichting meet de nieuwe Milano 4,17 meter, in de breedte 1,78 meter en in de hoogte 1,50 meter. Alfa Romeo valt onder de Stellantis-paraplu en de Milano zijn platform deelt zijn platform dan ook met stalgenoten zoals de Peugeot (e-)2008 en Opel Mokka.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FAlfa-Romeo-Milano-EV-elektrische-auto-hybride-5.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FAlfa-Romeo-Milano-EV-elektrische-auto-hybride-6.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FAlfa-Romeo-Milano-EV-elektrische-auto-hybride-8.png)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FAlfa-Romeo-Milano-EV-elektrische-auto-hybride-3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FAlfa-Romeo-Milano-EV-elektrische-auto-hybride-4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FAlfa-Romeo-Milano-EV-elektrische-auto-hybride-2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FAlfa-Romeo-Milano-EV-elektrische-auto-hybride-5.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FAlfa-Romeo-Milano-EV-elektrische-auto-hybride-6.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FAlfa-Romeo-Milano-EV-elektrische-auto-hybride-8.png)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FAlfa-Romeo-Milano-EV-elektrische-auto-hybride-3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FAlfa-Romeo-Milano-EV-elektrische-auto-hybride-4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FAlfa-Romeo-Milano-EV-elektrische-auto-hybride-2.jpg)
Om die reden is de 156 pk sterke elektrische aandrijflijn waarmee de basisversie van de Alfa Romeo Milano is uitgerust ons niet onbekend. Deze instapper heeft een 54 kWh-accupakket en een actieradius van 410 kilometer. Snelladen kan met maximaal 100 kW. Het navigatiesysteem houdt bij het bedenken van de route rekening met eventuele laadstops.
Veloce-uitvoering
De elektrische uitvoeringen van de Alfa Romeo Milano worden Elettrica genoemd, met als topmodel de 240 pk sterke Veloce. Die versie komt met een mechanisch sperdifferentieel, anti-roll bars, betere remmen en 20-inch wielen. Ook staat deze uitvoering 25 millimeter lager op een speciaal sportonderstel.
Mild hybrid
Zij die geen volledig elektrische auto aandurven, kunnen ook kiezen voor de mild hybrid-aandrijflijn in de Alfa Romeo Milano. Deze uitvoering wordt aangeduid met Ibrida. In dit geval ligt er een 1,2-liter driecilinder in de neus en zul je het moeten doen met een bescheiden 136 pk. Deze uitvoering is er ook met vierwielaandrijving. De driepitter is gekoppeld aan een zestraps automaat met dubbele koppeling. De ondersteunende elektromotor is verwerkt in deze transmissie.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had