Autovisie
Autovisie Nieuws 4 sep 2017
Leestijd: 1 minuut

Artiesten (lees: rappers) zingen het meest over Rolls-Royce

Muzikanten houden nogal van Rolls-Royce, zo blijkt. Bloomberg analyseerde de succesvolste hits van mei 2014 tot en met mei 2017 en ontdekte dat artiesten het meest zingen (of rappen) over het edele Britse automerk.

We voegen dat rappen even toe, want het blijken vooral de heren en dames van de hiphop en R&B die nogal materialistisch zijn ingesteld. Bloomberg keek naar alle nummers die in de afgelopen drie jaar in de top twintig van de Amerikaanse Billboard Hot 100 stonden en turfde de merken die voorbij kwamen. Acht van de twaalf populairste bleken automerken te zijn.

Ferrari en Porsche

Rolls-Royce voert de lijst aan, waarna Ferrari en Porsche de top drie compleet maken. Daarna volgen Chevrolet, Lamborghini, Bentley, Cadillac en Mercedes-Benz. In de lijst van de populairste twaalf merken staat Rolls-Royce op de eerste plaats, Ferrari op de tweede en Hennessy (van de cognac) op de derde. Tussen de auto’s settelen zich verder nog Jordans (plaats negen), Rolex (plaats elf) en Xanax (plaats twaalf).

Auto’s en mode

In de 280 onderzochte hits kwamen maar liefst 212 merken voorbij, vooral exclusieve. Over auto’s, mode, televisie en film wordt het vaakst gezonden, gevolgd door referenties aan technologie, alcohol, muziek en drugs. Welke artiesten doen het meest aan ‘name dropping’? We schreven het eerder al: rappers.

Nieuwe Rolls-Royce Phantom nog grootser

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.