Aston Martin Vantage AMR blaast de kaars keihard uit
Die arme Aston Martin Vantage! Dacht de bijkans bejaarde sportwagen eindelijk met pensioen te kunnen, moet ‘ie nog een laatste keer komen opdraven. Als extreme Vantage AMR en ijzervretende Vantage AMR Pro.
Even terug naar de Autosalon van Genève. Daar introduceerde Aston Martin het Aston Martin Racing-label (AMR) en twee studiemodellen: de Rapide AMR en de Vantage AMR Pro. AMR moet ervoor zorgen dat Aston Martin zijn deelname aan het FIA World Endurance Championship beter kan vermarkten. AMR moet de link tussen de racerij en de straatauto’s duidelijker maken.
“AMR moet de link tussen de racerij en de straatauto’s duidelijker maken”
Het ‘submerk’ komt er in twee sterkten: AMR en AMR Pro. Oneerbiedig gezegd is de Vantage AMR weinig meer dan een gelimiteerde uitvoering van de gewone Vantage. De Vantage AMR Pro daarentegen is een verregaand aangepaste extremist. Een racewagen eigenlijk, die is ontwikkeld door Q by Aston Martin Advanced Operations.
LEES OOK: EINDELIJK! ASTON MARTIN MAAKT WEER WINST
De Vantage AMR is er met de 436 pk sterke achtcilinder uit de V8 Vantage S of met de 573 pk leverende twaalfcilinder uit de V12 Vantage S, die voor de gelegenheid is opgepept naar 603 pk. Qua transmissies is er de keuze uit een gerobotiseerde handbak, een handgeschakelde zesbak (voor de V8) of zevenbak (voor de V12).
Aston Martin V8 Vantage AMR
Aston Martin V12 Vantage AMR
Aston Martin Vantage AMR Pro
Lees ook:
Ook interessant
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!