Aston Martin doet goede zaken met de nieuwe Vantage. Het model stuwde in het derde kwartaal van dit jaar de Aston Martin-verkopen op tot 1776 auto's, wat twee keer zoveel is als in dezelfde periode vorig jaar.


Dat zorgde voor een 81 procent hogere omzet van 282 miljoen pond (zo'n 320 miljoen euro) en 93 procent hogere inkomsten voor aftrek van interest, belastingen en afschrijvingen: 54 miljoen pond (iets meer dan 61 miljoen euro). De nettowinst voor belastingen steeg van 300.000 pond (340.000 euro) in het derde kwartaal van 2017 naar 3,1 miljoen pond nu (3,5 miljoen euro).

Chinese markt

De sterk toegenomen verkopen komen vooral op het conto van de Chinese markt, waar meer dan twee keer zoveel auto's werden afgezet. In het Verenigd Koninkrijk ging het nog harder, met een toename van zo'n 66 procent. Aston Martin denkt dan ook dat het dit jaar zal afsluiten met in totaal tussen de 6200 en 6400 verkochte sportwagens.

Nieuwe Vantage

Het bedrijf is aan een opleving bezig die begon met de introductie van de DB11 als opvolger van de DB9. Dit jaar profiteerde Aston Martin vooral van de DB11 en de nieuwe Vantage, in 2019 gaat ook de kersverse DBS Superleggera volledig meetellen, die uiteraard gezelschap krijgt van een open Volante-variant.

Luxe-SUV

In de nabije toekomst introduceert Aston Martin de DBX, een sportieve luxe-SUV waarvan de producent net de eerste beelden heeft vrijgegeven. Daarna volgen onder meer de nieuwe Vanquish (een sportwagen met middenmotor), de Rapide E (een elektrische variant van de Rapide) en de Valkyrie (een hypercar met meer dan 1000 pk).

Join de Autovisie community op YouTube

En praat mee met meer dan 55.000 abonnees!

Join!