‘Aston Martin werkt aan eigen zescilinder lijnmotor’
Aston Martin krijgt natuurlijk ook te maken met steeds strenger worden emissie-eisen. Daarom werkt het Britse sportwagenmerk aan een eigen zescilinder lijnmotor om op termijn de V8 van Mercedes-AMG te vervangen.
Volgens Autocar krijgt de krachtbron mogelijk ondersteuning van een hybridesysteem. De eerste toepassing van de zes-in-lijn zou in de DBX zijn, de allereerste SUV van Aston Martin. Het model komt pas in 2020 op de markt.
Motordeal met AMG
Aston Martin werkt sinds 2013 op technisch gebied samen met Mercedes-AMG. De DB11 V8 en de nieuwe Vantage worden aangedreven door de 4,0 liter twinturbo V8 die ook in diverse AMG-modellen zit.
Twinturbo V12
De motordeal met Mercedes-AMG is echter tijdelijk. Aston Martin werkt dus aan een eigen zescilinder. Het blok wordt mogelijk gebaseerd op de 5,2 liter twinturbo V12 uit de DBS Superleggera en DB11 AMR.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace
-
Ultieme grijs kenteken-beuker: Ford F-150 met supercharged V8