‘Aston Martin werkt aan eigen zescilinder lijnmotor’
Aston Martin krijgt natuurlijk ook te maken met steeds strenger worden emissie-eisen. Daarom werkt het Britse sportwagenmerk aan een eigen zescilinder lijnmotor om op termijn de V8 van Mercedes-AMG te vervangen.
Volgens Autocar krijgt de krachtbron mogelijk ondersteuning van een hybridesysteem. De eerste toepassing van de zes-in-lijn zou in de DBX zijn, de allereerste SUV van Aston Martin. Het model komt pas in 2020 op de markt.
Motordeal met AMG
Aston Martin werkt sinds 2013 op technisch gebied samen met Mercedes-AMG. De DB11 V8 en de nieuwe Vantage worden aangedreven door de 4,0 liter twinturbo V8 die ook in diverse AMG-modellen zit.
Twinturbo V12
De motordeal met Mercedes-AMG is echter tijdelijk. Aston Martin werkt dus aan een eigen zescilinder. Het blok wordt mogelijk gebaseerd op de 5,2 liter twinturbo V12 uit de DBS Superleggera en DB11 AMR.
Lees ook:
Ook interessant
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!