“Audi R8 krijgt een vervolg”
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Faudi-r8_lms_gt3-2019-1600-08.jpg)
De binnenkort afzwaaiende topman van Audi, de Nederlander Bram Schot, liet tijdens een persconferentie weten geen ruimte meer te zien voor een R8, maar blijkbaar ziet de Duitse autobouwer weer een mogelijkheid om opnieuw met een Audi R8 te komen. De sportwagen krijgt een geëlektrificeerde aandrijflijn.
Dat geeft Audi’s managing director Oliver Hoffman opnieuw aan. Hij zegt: “Het wordt een model met een geëlektrificeerd deel”. Daaruit kun je concluderen dat de volgende Audi R8 een hybride wordt, in welke vorm dan ook. Volgens de persoon is er een reden om niet met de R8 te stoppen. Audi’s sportieve topmodel vormt de basis voor GT3- en GT4-raceversies en de klanten voor die circuitversies wil Audi niet laten vallen. Het blijft de sportwagens mede om die reden bouwen, zo luidt het verhaal.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Faudi-r8-rwd-1.jpg)
R8 Hybrid
Door van de Audi R8 een hybridesportwagen te maken dalen de verbruikscijfers zeker op papier, waardoor de sportcoupé een lagere CO2-uitstoot kent. Hij heeft zodoende een minder negatieve invloed op de emissie-eisen dan voorheen. Nu rest de vraag, wordt het een V10 Hybrid of een V8 Hybrid? Sowieso wat voor hybride-systeem? Wil Audi de CO2-waarde drastisch verlagen, dan dient het voor een plug-in te kiezen, maar dergelijke techniek betekent een hoger wagengewicht dan een hybride-aandrijflijn zonder stekkeraansluiting. Met het oog op een gedeelde technische basis met de Huracan van Lamborghini zou de V10 de meest logische keuze zijn, aangezien de V10 en de kleinste Lamborghini onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn en de twee elkaars technische lay-out delen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Faudi-r8_lms_gt3-2019-1600-04.jpg)
R8 Le Mans
De Audi R8 is sinds 2007 onderdeel van het programma. de sportwagen kwam er na de succesvolle reeks op Le Mans, toen Audi meerdere malen met de R8-endurance racer de beruchte race op zijn naam schreef. Het management wilde die sportieve prestatie doortrekken naar de openbare weg. De huidige editie is de tweede editie. Hij is leverbaar als Coupé en als Spider.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had