De nieuwe Audi Skysphere is een echte Transformer
Audi laat haar gloednieuwe conceptauto zien: de Skysphere. Het model is qua design al een opvallende verschijning, maar de twee identiteiten van de auto is wat echt verbaasd.
Het designteam van Audi keek vast veel naar de film Transformers. De bolide kan zich namelijk voordoen als sportwagen, maar ook als luxe GT.
Een levensechte Transformer op jouw oprit
Met een druk op de knop wordt de wielbasis en lengte van de Audi Skysphere verlengt met 25 centimeter (tot een totale lengte van 5,19 meter). Ook krijg je een stuur in handen en pedalen onder je zolen. Wanneer je vervolgens niet sportief noch zelf wilt rijden, verdwijnt het stuur onder het dashboard en duiken de pedalen onder je voeten weg.
Deze zelfrijdende modus noemt Audi “GT” en zorgt ervoor dat passagiers ultiem kunnen ontspannen in de Audi Skysphere. De Transformer maakt zou autonoom moeten kunnen rijden op niveau 4. Een level dat veilig en comfortabel genoeg moet functioneren om je handsfree naar je bestemming te vervoeren.
De Audi Skysphere is – natuurlijk – volledig elektrisch en beschikt over een elektromotor met ruim 630 pk en een koppel van 750 Nm. Deze motor wordt van elektriciteit voorzien door een 80 kWh accupakket waarmee hij 500 kilometer actieradius heeft in de zuinige GT-modus. Dit komt mede door de goede aerodynamica, die naast de vorm van de auto ook het design van de wielen heeft beïnvloed.
Audi laat met Skyshere toekomstvisie zien
De Transformer is een echt conceptmodel en zullen we waarschijnlijk nooit op de openbare weg zien rijden. Toch geeft Audi met dit model een duidelijke visie voor de toekomst weer: elektrische auto’s die naast dat ze autonoom en veilig zijn ook nog plezier kunnen bieden. Een uitschuifbare koets lijkt in dat geval een wat prijzige optie. Al maakt het de auto wel een extra interessante conceptversie.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze grote, zakelijke occasion heb je al voor 10.000 euro
-
Waarom je niet om de A4 hoeft te treuren
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
De Audi Q6 Sportback E-Tron koop je niet voor de ruimte, wél voor de range
-
Vernieuwde Auto E-tron GT oogt kwaaier dan ooit, maar is dat niet
-
Deze Duitse occasion van 20.000 euro biedt topkwaliteit
-
Prijs Audi A6 e-tron bekend: iets goedkoper dan BMW-concurrent
-
Geen diesel! Geen SQ5! Nieuwe Audi Q5 alleen als plug-in naar Nederland
-
Audi belooft dat nieuwe RS3 beter is dan ooit: dit is er veranderd
-
Waarom je bij de Audi A6 E-Tron niet moet bumperkleven.
-
Oef! Het dashboard van de Audi A5 is niet mooi zonder passagiersdisplay
-
Voor 15.000 euro heb je deze serieuze premium-occasion