AutoRAI: gewoon een dagje genieten of overbodig?
Voor- of achterwielaandrijving? Atmosferisch of met turbo? Senna is de grootste, nee toch Schumacher. Terwijl we allemaal liefhebber zijn, zit de autowereld vol tegenstellingen. Niks mis mee want wat is nu mooier dan zulke bij voorbaat winnaarloze debatten met elkaar voeren? Vandaag: natuurlijk ga ik naar de AutoRAI!
Op de redactie van Autovisie is de Rai-koorts krap al volop losgebarsten. Helemaal na de officiële perspresentatie gisteren waar de laatste stand van zaken rond het grootste autofeest van het land bekend werd gemaakt. We maken natuurlijk een mooi nummer voor op de beurs en zullen onze inmiddels traditionele Supercar Paddock vol gave topsporters parkeren. Een dagje AutoRAI mag je als petrolhead gewoon niet missen.
Al is het maar om die mooie traditie van samen met je zoon of vader auto’s kijken voort te zetten. Wat dat betreft hebben we als liefhebbers een paar karige jaren achter de rug met de uitgedunde editie van 2011. Om het over de zeecontainers van 2009 helemaal maar niet meer te hebben. Dat de importeurs ondanks de nog steeds voor hen zware economische tijden hebben doorgezet en weer een Rai mogelijk maken, is geweldig.
Of romantiseren we de AutoRAI? Zitten nieuwe generaties helemaal niet te wachten op hallen vol auto’s met een hamburgertje als intermezzo? Is het hoogtepunt van beleving anno 2015 je nieuwe BMW, Fiat of Skoda op de iPad configureren? En niet vanachter een hekje kijken naar de LaFerrari. Zit je als liefhebber helemaal niet meer te wachten op tassen vol folders? Het is niet voor niks dat de branche al jaren soms hardop twijfelt over het nut en noodzaak van een beurs in Amsterdam.
Praat mee en vertel ons wat u vindt.