BMW 4 Serie Coupé: geen weg meer terug!
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F07%2FP90392494_highRes_start-of-production-.jpg)
Voor veel BMW-aanhangers is een zwarte dag aangebroken, want de BMW 4 Serie Coupé met zijn enorme grote neusgaten, die de nieren vervangen, is in productie gegaan. De Duitse autobouwer bouwt de vierzits coupé in zijn fabriek in het Duitse Dingolfing.
Wat zijn de meningen over de BMW 4 Serie Coupé verdeeld, of je vindt hem spuug- en spuuglelijk of je kunt de inspanningen van BMW’s designbaas Adriaan van Hooydonk waarderen. Aan de hand van de eerste foto’s waren er echter meer negatieve reacties op internet te vinden dan positieve, maar klagers laten nu eenmaal sneller van zich horen dan personen die tevreden zijn.
Te extreem?
Nu hebben nieuwe BMW-modellen wel het probleem dat ze niet fotogeniek zijn, zoals ook de 1 Serie in eerste instantie matig werd ontvangen. Hoe zit dat bij de 4 Serie Coupé? Is de grille te extreem of valt het straks op de openbare weg allemaal wel mee? We zullen het binnenkort definitief weten, want de eerste exemplaren verlaten momenteel de fabriek.
Eerste loot
De Coupé-variant bijt de spits af. Binnen afzienbare tijd volgen andere varianten, zoals de Cabriolet en de i4. De M4-uitmonsteringen volgen in de slipstream. Het is de tweede generatie 4 Serie, maar de stamboom startte in de jaren negentig als onderdeel van de 3 Serie. BMW gaf de Coupé een eigen daklijn en voorruitstijl in plaats van een sedan-koets te voorzien van slechts twee portieren. De grootste liefhebbers voor de 4 Serie Coupé wonen in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Duitsland. De levering van de eerste loot aan de 4 Serie-stam start in oktober.
Eerste foto’s BMW 4 Serie Coupé
BMW bouwt de 4 Coupé zoals geschreven in Dingolfing, Duitsland. De fabriek is een van de 31 productiefaciliteiten van het Duitse merk. Naast de spinsplinternieuwe coupé rollen er dagelijks 1.500 modellen van de 3 Serie, 4 Serie, 5 Serie, 6 Serie, 7 Serie en 8 Serie van de band, wat het totaal in 2019 op 285.000 stuks bracht. Het bouwt in de fabriek tevens de koetswerken van Rolls-Royce. In 2021 voegt BMW het productiemodel van de iNEXT aan het programma toe.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had