BMW 8 Serie Cabriolet nu officieel
In de afgelopen maanden liet BMW al geregeld een gecamoufleerde 8 Serie Cabriolet op de openbare weg fotograferen en woensdag lekten de eerste plaatjes al uit. Hoe verrassend is de open variant van de 8 Serie nog?
Welnu, heel weinig. De Cabriolet-variant van de 8 Serie borduurt voort op de Coupé-broer, die eerder dit jaar al werd vrijgegeven. Hij is met een lengte van 4,84 meter net zo lang als de gesloten broer en komt in de breedte en hoogte tot eveneens 1,90 en 1,34 meter. De wielbasis is met 2,82 meter ook gelijk. Allemaal logisch, aangezien de twee tegelijkertijd werden ontwikkeld en getekend. Daardoor hoefde BMW geen concessies te doen voor de een ten opzichte van de ander. Bovendien, voor wat de productiekosten betreft, is de synergie tussen de twee varianten uiteraard zeer belangrijk.
Anthracite Silver
Het verschil is dus uiteindelijk het dak, standaard aanwezige nekverwarmer in de voorstoelen en de inhoud van de laadruimte, waarin de stoffen kap wordt opgeborgen. De bagageruimte bedraagt normaliter 320 liter, maar wanneer de knop voor de vol-automatisch bedienbare dak wordt gebruikt, neemt het laadvolume af. De softtop ligt in geopende stand onder een harde tonneaucover, die de fraaie taillelijn van het koetswerk niet negatief beïnvloed. Af-fabriek monteert BMW een kap met zwarte stof, maar tegen meerprijs is een zilverkleurige kap (Anthracite Silver) leverbaar. De gehele procedure om het dak te openen of te sluiten neemt 15 tellen in beslag. Een handeling die ook rijdend kan, tot een snelheid van 50 km/h.
840d en M850i
De vierpersoons 8 Serie Cabriolet wordt eind deze maand op de Los Angeles International Auto Show 2018 voorgesteld. De levering laat nog tot en met maart volgend jaar op zich wachten. Bij de marktintroductie is de open 8 Serie net als de Coupé (december) in twee motorversies leverbaar, te weten als M850i en als 840d. Laatstgenoemde beschikt over een zes-in-lijn dieselmotor met een slagvolume van 3,0 liter. De techneuten persen 320 pk en 680 Nm uit het dubbel geblazen blok. De andere motorkeuze is een V8-benzine met 530 pk en 750 Nm. Beide motoriseringen zetten hun trekkracht via xDrive-vierwielaandrijving -met de focus op achterwielaandrijving- op de weg. Andere aandrijflijnen volgen in een later stadium. Een M8 staat op de agenda. Na de tweedeursmodellen volgt de Gran Coupé.
Prijzen
BMW maakt de prijzen van de nieuwe 8 Cabriolet binnenkort bekend.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver