BMW, Daimler, Ford en Volkswagen bouwen Europees laadnetwerk
Elektrische auto’s, hoe bruikbaar ze tegenwoordig ook zijn, hebben nog steeds twee achilleshielen: hun soms beperkte bereik en hun relatief lange oplaadtijd. Daarom slaan BMW, Daimler, Ford en Volkswagen de handen ineen om een ultrasnel laadnetwerk langs Europese snelwegen te creëren.
Hun doel is om binnen afzienbare tijd een groot aantal oplaadstations langs de belangrijkste snelwegen in Europa te bouwen, waardoor het voor bezitters van elektrische auto’s mogelijk wordt om lange afstanden te overbruggen. BMW Group, Daimler, Ford Motor Company en Volkswagen Group (in de vorm van Audi en Porsche) hebben daartoe een overeenkomst ondertekend.
LEES OOK: DAIMLER INVESTEERT 10 MILJARD IN STEKKERVOERTUIGEN
De laadstations moeten een vermogen krijgen van 350 kW. Ter vergelijking: de zes krachtigste snellaadstations van de ANWB hebben momenteel een vermogen van maximaal 50 kW. De autofabrikanten willen in 2017 met de bouw van hun netwerk beginnen en gaan in eerste instantie voor ongeveer vierhonderd locaties in Europa. In 2020 moet dat aantal zijn gegroeid naar enkele duizenden.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace
-
Ultieme grijs kenteken-beuker: Ford F-150 met supercharged V8