BMW en Alcantara komen met speciale BMW i8 LimeLight
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-i8-roadster-limelight-edition-4.jpg)
BMW werkte al samen met Alcantara voor de ontwikkeling van de i8. Nu vieren de twee dat Alcantara al 10 jaar CO2-neutraal is met een speciale LimeLight-editie van de milieuvriendelijke BMW i8.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-i8-roadster-limelight-edition-12.jpg)
Voor de BMW i8 valt binnenkort het doek en een opvolger is er nog niet. Maar betekent niet dat BMW de sportauto aan zijn lot overlaat. De hybride BMW wordt nu zelfs nog ingezet om een feestje te vieren. BMW-partner Alcantara is namelijk 10 jaar CO2-neutraal en dat kan natuurlijk niet gevierd worden met een benzineslurpende V12. De BMW i8 Roadster bleek daarom de perfecte kandidaat te zijn om behangen te worden met het speciale stofje.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-i8-roadster-limelight-edition-3.jpg)
BMW i8 Roadster LimeLight
Het resultaat van de samenwerking is deze BMW i8 Roadster LimeLight. Een auto die in limoengroen en zwart is uitgevoerd. En daarbij valt gelijk de eerste gemiste kans al op: de carrosserie van de auto is niet met Alcantara bedekt. In plaats daarvan is ervoor gekozen om alleen het interieur vrijwel helemaal te voorzien van de speciale stof. Deze is afgewerkt met gele piping, en stiksels. De gele panelen in de deuren zijn voorzien van het BMW-logo dat er met een laser uit is gesneden. Daarnaast vinden we natuurlijk ook het nodig koolstofvezel in het interieur en wordt op meerdere plekken duidelijk gemaakt dat het hier gaat om een speciale LimeLight Edition van de BMW i8 Roadster.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-i8-roadster-limelight-edition-17.jpg)
15 seconden
De aanpassingen aan de Duitse sportwagen beperken zich tot het optische. Motorisch is er niets aangepast en moet de auto het doen met zijn hybride aandrijflijn met 374 pk. Daarmee kan de i8 Roadster binnen 4,6 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h optrekken en uiteindelijk een topsnelheid van 250 km/h halen. Dat alles haalt hij met een 1,5 driepittertje en een elektromotor die zijn stroom haalt uit de 11,5 kWh-batterij. En nu we toch bezig zijn met de cijfers: het dak heeft 15 seconden nodig om open en dicht te gaan. Dit kan gedaan worden tot een snelheid van 50 km/h.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had