BMW ETA 02 Cabrio: Moderne 2002 op basis van 1 Serie
Dit soort auto’s begrijpen we niet helemaal. Want waarom zouden liefhebbers van de BMW 2002 een omgebouwde 135i Cabriolet willen hebben? Een originele 2002 is immers niet alleen authentieker, maar ook nog eens een stuk goedkoper dan deze ETA 02 Cabrio.
De wonderlijke creatie is bedacht door Everytimer Automobile. Het Duitse bedrijf heeft een 135i Cabriolet voorzien van een gloednieuwe glasvezel carrosserie. En het moet gezegd: de ETA 02 Cabrio lijkt redelijk op de 2002 Cabriolet. Alleen de voorruit – die veel schuiner staat dan bij het origineel – doorbreekt de illusie een beetje.
Zescilinder turbomotor
Aan de onderhuidse techniek en het interieur heeft Everytimer Automobile niets veranderd. Dat betekent dat er nog steeds een 3,0 liter zescilinder turbomotor voorin ligt met 306 pk en 400 Nm koppel. Daarmee zou de ETA 02 Cabrio goed moeten zijn voor een sprint van stilstand naar 100 km/h in 5,6 seconden en een top van 250 km/h.
Niet goedkoop
We schreven er in de intro al over: de nostalgische cabrio is niet goedkoop. Verre van dat zelfs. Als koper moet je zelf een 135i Cabriolet aanleveren (tweedehands voor zo’n 20.000 – 25.000 euro) en daarna vraagt Everytimer Automobile maar liefst 70.000 euro voor de ombouw. Dus ja, wie heeft dat er voor over?
Lees ook:
Ook interessant
-
Subsidiepot nieuwe elektrische auto leeg! Koop nog snel een gebruikte EV
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?