BMW M8 Coupé heeft M5-motor met ruim 600 pk
BMW trapt een open deur in met de eerste informatie over de nieuwe M8. De grote sportcoupé krijgt een “hoogtoerige V8” met meer dan 600 pk, schrijft het merk. Oftewel, gewoon de achtcilinder van de M5.
Die heeft een 4,4 liter twinturbo V8 met 600 pk en 750 Nm (in Competition-spec zelfs 625 pk). Net als de M5 krijgt de M8 vierwielaandrijving met een 2WD-modus, waarin alle kracht naar de achterwielen gaat. Totaal niet relevant voor een auto als de M8 is het brandstofverbruik. Dat zou gemiddeld op zo’n 1 op 9,3 moeten liggen. Volgens BMW is de M8 Coupé – er komen ook nog een M8 Cabrio en Gran Coupé – lichter dan de M850i. Verwacht daar echter niet te veel van, want die laatste weegt maar liefst 1865 kilogram.
BMW 850CSi
Van de vorige BMW 8 Serie werd nooit een M8-variant geleverd. Althans, niet in naam. De 850CSi (1992 – 1996) was ontwikkeld door BMW M en had ook een M-motor: de S70B56, een 5,6 liter V12 met 380 pk en 550 Nm. Daarboven had BMW een echte M8 gepland, maar die kwam nooit verder dan het prototypestadium. De auto was uitgerust met een 558 pk sterke versie van de S70-motor. BMW besloot echter dat er geen markt was voor het model. Het bleef bij één exemplaar.
Lees ook:
Ook interessant
-
Bij dit type tankstation is benzine tot 10 procent goedkoper
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt