BMW: vijf volledig elektrische auto’s in 2021
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw_i4.jpg)
Net als alle andere autofabrikanten zet ook BMW vol in op elektrische aandrijving. De Duitsers zetten er alleen wat meer vaart achter dan de rest. Voor eind 2021 moeten er vijf volledig elektrische modellen op de markt zijn.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw_i4.jpg)
Op dit moment komt de markt voor elektrische auto’s langzaam maar zeker op gang. Bijna elk merk heeft wel een volledig elektrisch model in het aanbod en beoogt dat uit te breiden in de nabije toekomst. Bij BMW doen ze het nu nog met alleen de i3, maar binnen twee jaar moeten daar vier nieuwe volledig elektrische modellen bijkomen.
Productie
Tijdens een presentatie in München vertelde Harald Krüger, voorzitter van de raad van bestuur bij BMW, dat dit jaar de productie van de volledig elektrische Mini van start zal gaan bij Plant Oxford in Groot Britannië. Vervolgens gaat de IX3 in 2020 in Shenyang in China van start. In 2021 komen daar de BMW inext en de BMW i4 bij. Die laatste twee worden in Duitsland geproduceerd. Respectievelijk in Dingolfing en München.
Na 2021 gaan de Duitsers niet met de armen over elkaar zitten. Ze hebben het plan om voor 2025 25 elektrische auto’s te hebben, waarvan de helft volledig elektrisch is. Sterker nog, voor het eind van volgend jaar moeten er al tien nieuwe of herziene aandrijflijnen van de vierde generatie (“Gen 4”) gelanceerd zijn. Het gaat hier om volledig elektrische en plug-in hybride modellen.
Kinderen
Dit alles zegt BMW ook te doen om de wereld te verbeteren. “Het is aan ons allemaal om onze kinderen een leefbare wereld te geven”, aldus Krüger. Hij vervolgt: “We lanceren hiervoor de juiste producten en hebben ons ten doel gesteld vanaf het jaar 2020 alleen elektriciteit uit hernieuwbare energiebronnen voor onze locaties wereldwijd aan te schaffen. Tegen 2020 willen we ook de CO2-uitstoot van ons nieuwe wagenpark in Europa met minstens 50 procent verminderen in vergelijking met 1995.”
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had