Bugatti bevestigt: W16 wordt vervangen door hybride V16
Bugatti stapt af van de W16 maar blijft ook voor de volgende generatie hypercars een zestiencilinder leveren. Een hybride V16 is de toekomst voor het Franse merk.
De W16 is al tijden het paradepaartje van het merk. De krachtbron werd voor het eerst in 2005 in gebruik genomen in de Veyron.
Bugatti hybride V16
In eerdere informatie liet Bugatti al weten dat het voor een nieuwe motor de samenwerking met Britser motorfabrikant Cosworth had gezocht. De hybride V16 heeft naar verluidt een slagvolume van 8,3 liter. Er is nog veel onduidelijk over de krachtbron die we gaan zien in nieuwe hypercar. In juni horen we meer van het merk.
Wil je op de hoogte blijven van al het nieuws rondom nieuwe Bugatti’s? Aboneer je dan op de gratis Autovisie Nieuwsbrief.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace
-
Ultieme grijs kenteken-beuker: Ford F-150 met supercharged V8