Bugatti Chiron-koper heeft gemiddeld 42 auto’s
Ondanks dat de oplage van de Chiron op een hoger niveau dan de Veyron ligt, verwacht Bugatti minder moeite te hebben om de complete oplage te verkopen. En dat terwijl de hypercarbouwer ervan uit gaat dat de Chiron veel nieuwe klanten aanspreekt.
Met een verkoopvolume van 500 stuks ligt de oplage van de Chiron precies 50 eenheden boven die van de Veyron. Maar dat aantal zal door Bugatti in een tijdsbestek van 8 jaar worden geproduceerd, terwijl Bugatti tien jaar nodig had om alle Veyrons te vervaardigen. Door het hogere verkoopvolume, de hogere verkoopprijs en de kortere productietijd moet het gehele hypercarproject van de Franse sportwagenbouwer rendabeler zijn dan in de Veyron-tijd, zo legt Bugatti’s topman Wolfgang Dürheimer aan Autovisie uit.
“Eén klant heeft zelfs alle zes Legends, een speciale reeks van zesmaal drie exemplaren”
Dürheimer rekent op veel nieuwe klanten. Hij verwacht zelfs dat de helft van alle Chirons gekocht gaat worden door personen die momenteel nog geen Bugatti hebben. Dat de sportwagenfabrikant 450 Veyrons heeft gebouwd, wil niet zeggen dat het bedrijf ook 450 Bugatti-klanten hebben. De complete oplage van de Veyron is verkocht aan slechts 320 personen. “Liefst zestig personen bezitten er meerdere. Eén klant heeft zelfs alle zes Legends, een speciale reeks van zesmaal drie exemplaren”, legt Dr. Stefan Brungs, Member of Board voor Sales, Marketing en Customer Service, uit. Maar hoe bijzonder is dat als je weet dat de Bugatti-klant gemiddeld 42 auto’s bezit!
LEES OOK: BUGATTI CHIRON KOPEN? HIER ALVAST WAT KLEUREN TER INSPIRATIE
De orderboeken voor de Chiron laten zich inmiddels vullen. Op het moment dat Bugatti in het Intercontinental Hotel in Genève eind februari het doek van de hypercar trok, had het al 170 orders genoteerd, waarvan meerdere uit Nederland. In augustus start de bouw van de allereerste Chiron. Na een productietijd van drie maanden wordt dan deze herfst de eerste koper gelukkig gemaakt. Wie al een Veyron bezit, komt als een van de eersten aan de beurt. Vandaar dat nu al enkele Chiron-kopers in allerijl er een Veyron bij kopen. Kosten van dik één tot twee miljoen bóvenop het prijskaartje van dik drie miljoen euro. Let wel, op een ‘kale’ Chiron. Normaliter bestelt de koper nog voor 200.000 euro aan opties…
Bugatti Veyron
Bugatti Veyron Grand Sport
Bugatti Veyron Super Sport
Bugatti Grand Sport Vitesse
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze sportwagenfabrikant heeft nog alles op een rijtje
-
Eigenaar vluchtauto Drentse kunstroof kan gratis nieuwe auto kopen
-
Waarom Tesla eigenlijk geen 2,3 miljard dollar winst heeft gemaakt
-
Gelukkig! Er komen geen gepersonaliseerde kentekens in Nederland
-
Deze Renault rijdt op de Bonneville Salt Flats! Nou, dan weet je het wel…
-
‘Onopvallendste’ Mercedes G 63 AMG van Nederland te koop bij Domeinen
-
50.000 euro voor twee letters: dit is de BMW M3 CS Touring
-
Nieuwe Porsche 911 GT3 is ingrijpender veranderd dan je denkt
-
Grootse comeback: Fiat Grande Panda gaat Renault 5 dwarszitten
-
Facelift BMW iX: krachtiger dan ooit en nu met mega actieradius
-
Nederlandse BMW-occasion uit 2010 heeft pas 75 kilometer op teller
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe MG ZS – niet meer elektrisch?