Bugatti wordt meer dan alleen een automerk
Dat Bugatti graag profiteert van zijn reputatie als premium merk is duidelijk. Daar gaat het dankzij een rebrand mee uitbreiden. De vernieuwing van het merk moet verschillende projecten buiten de autowereld ondersteunen. Wat die projecten zijn laat Bugatti nog niet los.
Bugatti gebruikt zijn illustere reputatie al langer om dure producten te slijten die niets met auto’s te maken hebben. Op de website van de fabrikant zie je welke producten ze allemaal aanbieden. Scheermesjes, speakers, kunstwerken, kluizen en zelfs een pooltafel. Allemaal voor premium prijzen uiteraard.
Een kersvers logo
De splinternieuwe merkidentiteit begint met een herontworpen logo. De iconische letters ‘EB’ die samen het logo vormen dat op de achterzijde van de hypercars te vinden is, krijgen een nieuw lettertype. Al wijkt het weinig af van de vorige versie. Volgens Bugatti straalt het logo meer “zelfverzekerdheid, moderniteit en progressiviteit” uit.
Het nieuwe logo dient uiteraard niet als vervanging voor de rode ovaal met daarin de naam ‘Bugatti’, die nu op de grille van de auto’s te vinden is. In plaats daarvan zal het gebruikt worden bij dealers, op sociale media, evenementen en allerlei andere marketingdoeleinden. Ook het ‘Bugatti blauw’ dient hetzelfde doel.
Bugatti is niet alleen een luxe autofabrikant, maar ook een luxe merk
Hendrik Malinowski, Bugatti’s marketingdirecteur zei het volgende over de verschuiving: “We hebben niet alleen een nieuwe look en uitstraling gecreëerd. We hebben gekeken naar waar we vandaan kwamen. Met name het herpositioneren van het merk in de jaren 2000. We hebben geëvalueerd hoe de Chiron Bugatti’s positie en aantrekkingskracht veranderd heeft en hoe de wereld is veranderd in de laatste tien jaar.”
“Op technologisch gebied zijn we op de goede weg. Door brutale stappen te zetten kunnen we een voorsprong nemen op de concurrentie.”
Aston Martin
Bugatti is overigens niet de enige premium fabrikant die de afgelopen tijd heeft besloten om wat nieuwe marketing te introduceren. Ook Aston Martin introduceerde onlangs zijn nieuwe logo onder het mom van een ‘strategische herpositionering’ om de groei van het merk te versnellen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze gerestaureerde Aston Martin zie je niet snel over het hoofd
-
Verzekeraar in tranen: twee Bugatti’s Chirons crashen tegen elkaar
-
Deze Aston Martin Valkyrie staat in Nederland en kan van jou zijn
-
James Bond voor een prikkie: goedkoopste Aston Martin van Nederland
-
Deze Aston Martin Vantage V600 is een tractor met 600 pk | Sjoerds Weetjes 409
-
Deze extreem zeldzame Bugatti kan nu van jou zijn
-
EB110 Super Sport is de ultieme Bugatti | Sjoerds Weetjes 406
-
Bugatti Tourbillon met V16 in detail: sterker en luxueuzer dan ooit
-
Subsidiepot nieuwe elektrische auto leeg! Koop nog snel een gebruikte EV
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen