Tien pooltafels of één Chiron: bij Bugatti kun je nu kiezen
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F05%2F02-pool-table-design-05.jpeg)
Je hebt 2,5 miljoen euro op zak en klopt bij Bugatti aan. Koop je dan één Chiron, of tien pooltafels? Klinkt als een vreemd dilemma, maar het is een valide vraag als je een winkelbezoek in Molsheim doet.
De autobouwer onthulde onlangs namelijk een superexclusieve pooltafel die, jawel, 250.000 euro moet kosten. Met recht dus de Bugatti onder de pooltafels. Niet alleen vanwege zijn prijs of omdat-ie door Bugatti is gebouwd, ook omdat-ie van waanzinnige kwaliteit is.
Het leven van een Bugatti-eigenaar
Heel weinig mensen kunnen zich ook maar iets voorstellen van de aanschaf van een Bugatti Chiron. En al helemaal niet van het leven van een dergelijke koper. Als je zoveel geld hebt dat je een paar miljoen euro kostende hypercar kunt betalen, dan heb je uiteraard ook heel andere problemen dan mensen die ‘t met een tweedehands 206’je of Polootje moeten doen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F05%2F01-pool-table-design-02.jpeg)
Altijd waterpas
Als je een Bugatti Chiron hebt, heb je waarschijnlijk ook een superjacht. Maar als je ‘s avonds aan de kust van Monaco een lekker potje pool wil spelen, kan een beetje kabbelend water al roet in het eten gooien. De boot gaat een beetje heen en weer, en dus de pooltafel ook. Daar heeft Bugatti nu wat op bedacht, want deze pooltafel heeft gyroscopische techniek die de tafel ook op zee waterpas weet te houden. Bugatti zegt dat het systeem slechts 5 milliseconden nodig heeft om de tafel te stabiliseren. Uiteraard gaat die handeling niet gepaard met geluid of trillingen. Dat wil je namelijk óók niet als je 250.000 euro voor een pooltafel hebt betaald.
Video: 24 uur met de Bugatti Chiron
Titanium
Maar die gyroscopische techniek is uiteraard niet het enige dat deze tafel speciaal maakt. Net als een Chiron is dit extreme pool-monument vervaardigd uit de beste materialen, waaronder koolstofvezel. Het frame van de tafel is vervaardigd uit aluminium en titanium. De welbekende pockets zijn gemaakt van leer en verstevigd met roestvrijstaal en titanium schroeven.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F05%2F09-pool-table-design-13.jpeg)
En als je dan aan het spelen bent, wil je uiteraard niet op een kladblokje de score bijhouden. Nee, dat doe je via het 13-inch aanraakscherm dat is geïntegreerd in een wandkast, gemaakt van koolstofvezel. Daar is ook ruimte voor de keus. Op de lijst met accessoires staan ook led-verlichting voor boven de tafel, een krijtdoos, schoonmaakborstel, Bugatti-koffer voor de poolballen én een USB-stick met daarop de foto’s van het productieproces van de bijbehorende tafel.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F05%2F07-pool-table-design-11.jpeg)
Elke tafel heeft uiteraard ook een Bugatti-logo én een plaquette met het specifieke productienummer. En natuurlijk is de tafel zeer exclusief, want Bugatti maakt er – in samenwerking met IXO – maar 30 van. De eerste tafels worden in juni van dit jaar bij de klanten geleverd.
Lees ook:
Ook interessant
-
Occasionkopers blijken geen EV te willen, maar benzineauto
-
Verkoopcijfers maart 2025: deze gekke dingen vielen ons op
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Zeekr 7X in Nederland
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven