Bug:R is Mondeo-strandbuggy van Lee Noble
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0063-6000x4000.jpg)
Liefhebbers van Ruska’s moeten even opletten. Want op de een of andere manier doet deze Bug:R een beetje denken aan die oude Volkswagen-buggy’s. De machine is het geesteskind van Noble-oprichter Lee Noble.
De Bug:R is te bestellen als 10.000 pond kostende kit (11.850 euro en dan moet je hem dus zelf in elkaar zetten) of als volledige auto (18.000 pond, of 21.000 euro, exclusief belastingen). Hij is voor een groot deel opgetrokken uit onderdelen van de derde generatie Ford Mondeo (2000 – 2007) en is leverbaar met een viercilinder of zescilinder Ford-motor. Volgens Noble is het echter mogelijk om vrijwel iedere krachtbron in de Bug:R te monteren.
Hij verwacht per jaar niet meer dan twintig tot dertig exemplaren van de strandbuggy te verkopen. De machine is achterwielaangedreven en vierwielaandrijving is geen optie. De Bug:R is ontworpen om lol in te hebben, aldus Noble. Hij zegt het model voor zichzelf ontwerpen te hebben, als speelgoed.
LEES OOK: NOBLE – “OP DE KOFFIE BIJ KLANTEN IS HEEL NORMAAL”
Noble, die sinds 2009 niet meer bij Noble Automotive werkt, heeft ook nog iets anders op stapel staan: de Exile. Die moet aan het einde van dit jaar worden gelanceerd en wordt aangedreven door een 3,5 liter twinturbo V6 van Ford. Volgens Noble zou hij in minder dan 2,9 seconden van 0 naar 100 km/h en pas bij 306 km/h buiten adem zijn. De Exile moet een prijskaartje van zo’n 90.000 pond krijgen (107.000 euro, exclusief belastingen).
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0074-6000x4000.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0067-6000x4000.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0074-6000x4000.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0067-6000x4000.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0064-6000x4000.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0075-6000x4000.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0064-6000x4000.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0075-6000x4000.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had