Peugeot pakt uit met foodtruck, VW brengt Camper terug
Op Goede Vrijdag draait het om vans, zo lijkt het. Busjes dus. Peugeot geeft ons zijn visie op de foodtruck van de toekomst. En Volkswagen maakt ons blij met de mededeling dat de legendarische Camper terugkomt.
Foodtruck oftewel rijdend restaurant
‘Le Bistrot du Lion’, heet de foodtruck of beter gezegd het rijdende restaurant van Peugeot, dat speciaal voor de Milan Design Week (14 – 19 april) is gebouwd. De bus en de aanhanger kunnen worden uitgeklapt tot een ware eetgelegenheid, met niet alleen een keuken en een restaurantgedeelte, maar ook een caféhoek en een dj-booth. Volgens Peugeot is er ruimte voor ongeveer dertig klanten.
Kok
In de keuken van de ‘Bistro van de Leeuw” kan de kok in deze foodtruck beschikken over twee grillplaten, een inductie kookplaat met vier pitten, een frituurpan, een professionele espressomachine, een vriescel van 400 liter groot en een koelkast met een inhoud van 350 liter. Dat de keuken open is, vindt Peugeot belangrijk, daarom kunnen klanten op een 46 inch scherm precies hoe hun voedsel wordt bereid.
Roemruchte Volkswagen camper keert terug
In ander bestelbusnieuws: de roemruchte Volkswagen Camper komt terug. Althans, als een studiemodel. Volgens VW-ontwikkelingsbaas Heinz-Jakob Neusser wordt er in Wolfsburg hard gewerkt aan een elektrisch aangedreven Camper-concept, die uiterlijke overeenkomsten zal vertonen met de Bulli-vingeroefening uit 2011.
Dat betekent dat we elementen gaan terugzien van de T1 Transporter – in de jaren zestig dé hippiebus bij uitstek – en dus een model voorgeschoteld krijgen dat (hopelijk) een stuk spannender is dan de narcoleptische T5. Volkswagen kan immers best een aantrekkelijke bestelauto neerzetten, kijk maar naar de eT! Concept uit 2011.
Retrocool vervolg op HY
Aan Citroën kan echter niemand tippen. Dat merk schokte de ‘white van’-wereld in 2011 met de Tubik, een retrocool vervolg op de HY-bus (1947 – 1981) met een aangezicht als een Cylon-robot uit de sciencefictionserie Battlestar Gallactica en – jazeker – vleugendeuren. Ging het apparaat in productie? Nee, natuurlijk niet. De Tubik staat nu te verstoffen in het Conservatoire Citroën.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace
-
Ultieme grijs kenteken-beuker: Ford F-150 met supercharged V8