Autovisie
Autovisie Nieuws 24 apr 2019
Leestijd: 1 minuut

Cadillac gaat flink uitbreiden in China

In Europa komt de verkoop van Cadillac niet echt van de grond. In China is dat een ander verhaal. Daar zijn modellen van het Amerikaanse automerk enorm in trek. Voor Cadillac reden genoeg om flink uit te breiden in het land. Er komen bijna tweehonderd extra Cadillac-dealers bij in China.

500 dealers

Tot op heden zijn er in China al 302 Cadillac-dealers te vinden, maar dat moeten er volgens Steve Carlisle – Senior Vice President en President van Cadillac bij General Motors – rond 2025 al ongeveer 500 zijn geworden. In de Verenigde Staten heeft Cadillac 900 verkooppunten.

Wenselijk alternatief

“Onze groei in China is voor een groot deel veroorzaakt door onze dealerpartners in de regio”, aldus Carlisle in gesprek met Automotive News. Volgens de topman is Cadillac een ‘wenselijk alternatief’ voor de gevestigde Duitse merken als Mercedes-Benz, Audi en BMW.

32 jaar

De gemiddelde leeftijd van een Cadillac-koper in China is met 32 jaar uitzonderlijk laag. Cadillac hoopt door nieuwe modellen te introduceren de afzet verder te kunnen verhogen. Tot 2021 introduceert Cadillac elke nieuwe zes maanden een nieuw of vernieuwd model.

Cijfers

In 2018 verkocht Cadillac meer dan 205.000 exemplaren in China, een toename van 17 procent ten opzichte van 2017. Ter vergelijking: in de Verenigde Staten verkocht het merk in 2018 ‘slechts’ 154.700 auto’s, een daling van 1,1 procent in vergelijking met 2017.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.