Cadillac neemt afscheid van ATS-V en CTS-V met Pedestal Edition
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019-cadillac-ats-v-pedestal-edition-side.jpg)
Cadillac heeft iets te vieren, maar toch ook weer niet. Want de sportieve V-Series-modellen bestaan weliswaar vijftien jaar, ze verkopen voor geen meter. Desondanks lanceert Cadillac als cadeautje aan zichzelf de ATS-V Coupé en CTS-V Pedestal Edition.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019-cadillac-ats-v-pedestal-edition-side.jpg)
Zie beide auto’s als uitzwaaimodellen, want ze betekenen het einde van de ATS-V en CTS-V. Binnen Cadillac worden de ATS en CTS namelijk vervangen door de CT4 en CT5. Van de Pedestal Editions worden maar driehonderd exemplaren gebouwd. Ze zijn bestemd voor de Verenigde Staten, Canada en het Midden-Oosten.
Bronze Sand
Beide zijn uitgevoerd in de kleur Bronze Sand Metallic en krijgen donkere exterieuraccenten en lichtmetalen wielen mee (18 inch voor de ATS-V en 19 inch voor de CTS-V). Daarbij zijn ze uitgerust met een frontsplitter, achterspoiler, diffuser en motorkaprooster van koolstofvezel. In het interieur vinden we onder meer Recaro-kuipstoelen, koolstofvezelaccenten, een performance datarecorder en een aantal Pedestal Edition-badges.
V6 en V8
Onder de motorkap veranderde niets. In het geval van de ATS-V Coupé ligt daar een 3,6 liter twinturbo V6 met 470 pk en 603 Nm. Daarmee doet hij de sprint van stilstand naar 96 km/h (60 mph) in 4,2 seconden. De CTS-V is 0,5 seconde sneller, dankzij 649 pk en 854 Nm uit een 6,2 liter V8 met supercharger.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had