Deze brommobiel wordt wel heel erg exclusief
Vorig jaar ontvingen we ineens de Citroën Ami Buggy Concept op ons scherm. Het was een guitig studiemodel op basis van de reguliere brommobiel, die niet in productievorm zou verschijnen. Maar wat blijkt: de Fransen gaan ‘m wel degelijk bouwen.
Dat laat Citroën vandaag weten, want het presenteert de My Ami Buggy. Het is een auto waar veel klanten om vroegen, zo stelt de fabrikant. En dus gaat-ie in productie.
Beperkte oplage
Op 21 juni aanstaande opent het de orderboeken voor de stoere brommobiel. Wie er eentje wil, moet snel zijn: hij ziet namelijk maar 50 keer het levenslicht. Daarmee wordt het een zeer exclusieve brommobiel. Klanten die ‘m bestellen, kunnen het autootje in augustus voor hun deur verwachten. Letterlijk, want Citroën brengt ‘m hoogstpersoonlijk naar diens klanten.
Zie deze My Ami Buggy als een knipoog naar de legendarische Méhari en 2CV van Citroën. Ook deze brommobiel is bedoeld om een beetje buiten de gebaande paden op te gaan. Daarom heeft-ie een heel aangepast koetswerk, met andere bumpers en een stoffen dak. Deuren ontbreken. Ook krijgt de My Ami Buggy een achterspoiler en uitgeklopte wielkasten. De 14-inch wielen zelf kleuren goud. De rest van het koetswerk wordt opgefleurd met allerlei knalgele accenten.
Plaquette met productienummer
Die kleur keert ook terug in het interieur van de Citroën My Ami Buggy. Alle exemplaren worden bovendien voorzien van een plaquette met daarop het productienummer en de tekst ULTRA SPECIAL LIMITED EDITION.
Technisch verschilt de My Ami Buggy niet van de reguliere brommobiel. Het gaat om een elektrisch karretje dus, met een 8 pk sterke elektromotor. Daarmee is een topsnelheid van 45 km/h mogelijk; het is immers een brommobiel. Met de 5,5 kWh- batterij is een rijbereik van 75 kilometer mogelijk.
Prijs My Ami Buggy
Wat-ie moet gaan kosten, is nog niet bekend. Het reguliere model kost net geen acht mille in België. Hier in Nederland is de Citroën Ami niet officieel te koop, al halen steeds meer Citroën-dealers het model deze kant op. Dat ontdekte Gerrit Verstraete ook, die een exemplaar importeerde. Hij vertelt zijn Ami-verhaal in onderstaande video.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace
-
Ultieme grijs kenteken-beuker: Ford F-150 met supercharged V8