Citroën C-Élysée komt deze kant op, maar stopt voor de grens
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F05%2Fautovisie.nl_citroen_c-elysee_6-1.jpg)
De Citroën C-Élysée trekt op naar het noorden. Na de Europese verkoopstart in 2012 in Spanje is vervolgens in Frankrijk de levering gestart en inmiddels wordt middenklasse-sedan ook in België verkocht. De Nederlandse importeur houdt vooralsnog de grenzen dicht.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F05%2Fcitroen_c-elysee_14a.jpg)
Voorlopig dan, benadrukt de woordvoerster van de importeur. Het Nederlandse hoofdkantoor ziet op dit moment geen potentieel in de vierdeurs sedan. Maar de importeur gooit de deur niet keihard dicht. Het aantal aanbieders van een vierdeurs sedan in het C-segment neemt immers toe.
Spaanse productie
De C-Élysée werd in 2012 weliswaar op de Autosalon van Parijs gepresenteerd, de verkoopgebieden voor de sedan lagen niet in (West-)Europa stelde de fabrikant destijds. De Spaanse markt vormde een uitzondering, aangezien de auto daar ook wordt gebouwd voor tal van exportmarkten. Citroën levert de auto in onder andere Oost-Europa, Azië en Zuid-Amerika.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had
-
Hyundai wordt The Ocean CleanUp voor op straat… of toch niet?
-
Trump pakt ook eigen volk: zoveel duurder worden auto’s in de VS
-
Europese grootmachten willen Trump keihard terugpakken
-
Trump komt met megaheffing voor alle niet-Amerikaanse auto’s
-
Canada wantrouwt Elon Musk en weigert miljoenenbetaling Tesla