Citroën C4 Cactus verliest uitgesproken uiterlijk
Met veel bombarie werden ze gelanceerd, de zo kenmerkende airbumps van de Citroën C4 Cactus. In de vernieuwde versie van de auto zijn ze nog aanwezig, maar wel op een veel subtielere manier. Citroën trekt vandaag in Parijs het doek van de vernieuwde C4 Cactus.
Strakker
Het design van de Citroën C4 Cactus krijgt meer overeenkomsten met dat van zijn (iets) kleinere broer, de C3. Zo worden de koplampunits flink kleiner en zie je ook daar de kleur van de airbumps niet meer terug. De airbumps zitten voortaan bovendien niet meer als grote losse vlakken in de portieren, maar worden opgenomen in de dorpel. Voor het oog wordt de C4 Cactus er in elk geval een stuk strakker door, maar ook veel minder uitgesproken. Hem flink laten opvallen zul je nu moeten doen met kleuren. Citroën levert 31 verschillende kleurencombinaties met negen verschillende carrosseriekleuren.
Vering
Hij mag zijn kenmerkende airbumps dan grotendeels verliezen, de C4 Cactus blijft lekker eigenzinnig. Het wordt de eerste Europese Citroën met Citroëns nieuwe veersysteem, met Progessive Hydraulic Cushions. Bij dat veersysteem worden er twee hydraulische stops aan de schokdemper toegevoegd. Eentje voor de ingaande slag en eentje voor de uitgaande demping. Zo moet hij fors comfortabeler worden dan voorheen en bijna weer gaan rijden als een ‘echte’ Citroën.
Comfort
Voor Citroën is comfort sowieso een van de belangrijkste punten bij de vernieuwde C4 Cactus. De Fransen monteren nieuwe stoelen, die ze het label ‘Advanced Comfort Seats’ hebben meegegeven. Ze moeten de ideale zithouding bieden achter het stuur. Verder is de geluidsisolatie sterk verbeterd en krijgt de auto meer rijhulpsystemen en meer infotainmentsystemen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Met de nieuwe service van Nio kun je in theorie de bijtelling ontduiken
-
Productie Cybertruck op pauze! Maar er waren toch miljoenen pre-orders?
-
Is de elektrische Ford Puma Gen-E niet een beetje laat?
-
Met dit studiemodel jaagt Jaguar zijn traditionele kopers weg
-
Audi A6 e-tron met enorme range gaat het BMW i5 moeilijk maken
-
Autogrootmacht Stellantis ontslaat topman Carlos Tavares
-
Zoveel nieuwe kentekens worden er per dag geregistreerd
-
Autoverkopen 2024 – Elektrische auto’s nu 40 procent marktaandeel
-
Gelekt! Nieuwe Jaguar heeft grille aan achterkant
-
EV vs. brandstofmotor: welke Mini Cooper S(E) is sneller?
-
Bij Mercedes heeft de schijfrem zijn langste tijd gehad
-
Betaalbare Skoda-occasion heeft trekjes van een Rolls-Royce