Deze Citroën C6 krijgen we niet. Gelukkig!
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_6-e1461579155141.jpg)
Mocht er ergens al een Citroën C6 op het autokerkhof liggen, dan zou die zich omdraaien in zijn graf. De prachtige, tegendraadse Franse limousine wordt in China opgevolgd door dit zouteloze model. Een Dongfeng Fengshen A9 met een dubbele chevron.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_8-e1461579170436.jpg)
Toegegeven, met een afwijkend design verkoop je weinig auto’s. Dat ondervond Citroën met de eerste generatie C6. Want hoe mooi en bijzonder de auto ook was, de Europese koper moest er niks van weten. Logisch dus dat Citroën voor deze C6 voor een conventioneler – lees: inspiratieloos en dodelijk saai – ontwerp heeft gekozen.
LEES OOK: PSA PEUGEOT CITROËN MOGELIJK TERUG NAAR AMERIKA
Het merk had echter weinig keuze, want de C6 is gebaseerd op de Dongfeng Fengshen A9, een vijf meter lange Chinese sedan met een wielbasis van bijna drie meter. Voor de aandrijving zorgt een 1,8 liter turbomotor, die 204 pk en 280 Nm via een automatische zesbak aan de voorwielen doorgeeft. Naar Europa komt de C6 niet en dat is maar goed ook.
Citroën C6
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_7-e1461579125440.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_12-e1461579079351.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_5-e1461579096702.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_3-e1461579139462.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_2-e1461579111998.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_6-e1461579155141.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_7-e1461579125440.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_12-e1461579079351.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_5-e1461579096702.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_3-e1461579139462.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_2-e1461579111998.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_6-e1461579155141.jpg)
Dongfeng Fengshen A9
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_7-e1461579518673.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_5-e1461579563125.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_6-e1461579503551.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_13-e1461579582533.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_4-e1461579544897.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_14-e1461579533444.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_7-e1461579518673.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_5-e1461579563125.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_6-e1461579503551.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_13-e1461579582533.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_4-e1461579544897.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_14-e1461579533444.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had