Cupra Terramar laat zijn achterwerk zien
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fcupra_an_extraordinary_announcement_to_celebrate_the_new_brands_first_birthday_150219.jpg)
Vooruitlopend op de publieke onthulling op de Autosalon van Genève 2019 geeft Cupra, het sportieve label van Seat, de eerste foto van de Terramar vrij. Het plaatjes laat alleen de achterzijde zien. Misschien dat de heren en dames in het Spaanse Martorell denken dat dit deel van de auto door omstanders het meest te zien zal zijn…
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fcupra_an_extraordinary_announcement_to_celebrate_the_new_brands_first_birthday_150219.jpg)
Na de Ateca is het de beurt aan de Terramar om Cupra’s programma vorm te geven. Terramar, het kan zijn dat je de naam niet eerder hebt gehoord. Dat kan zijn, want het model breidt het bestaande modellengamma uit en is niet gebaseerd op een type dat reeds als Seat wordt aangeboden. De Terramar debuteert als Cupra en zal juist later pas ook onder Seat-label worden aangeboden. Het is een SUV met een coupé-carrosserielijn. Het vijfdeursmodel deelt de technische basis met de Ateca en Tarraco. Naar verluidt valt de Terramar tussen de vijf- en zevenzits SUV’s in.
Cupra Ateca
De aandrijflijn neemt de SUV-coupé van de Cupra Ateca over, wat betekent dat de nieuwkomer zal beschikken over een 2,0 liter viercilinder benzinemotor met turbo en directe inspuiting. Over het motorvermogen is officieel nog niets bekend, maar de krachtbron in de Ateca produceert 300 pk. Het is aannemelijk dat ook de Terramar met tussenkomst van een transmissie met dubbele koppeling 300 pk naar de vier aangedreven wielen stuurt. Voor de Cupra Terramar is de geblazen vierpitter niet het enige blok. In de wandelgangen wordt ook gesproken over een hybride-aandrijflijn. Onder Seat-merk komt de Terramar eveneens. In die variant lepelt Seat de gebruikelijk motoren, zoals de 1.5- benzine en 2.0-diesel.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had