Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Volkswagen ID.Buzz
Elektrische auto’s verbruiken doorgaans meer dan de fabrikanten opgeven. Het resultaat is een minder goede actieradius dan je wellicht verwacht. Ditmaal testen we het rijbereik van de Volkswagen ID.Buzz.
Het verschil in de opgegeven WLTP-range en daadwerkelijke actieradius is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde rijbereik in praktijk met airco en radio aan. Zo weet jij beter hoe ver je echt met een EV komt.
Volkswagen ID.Buzz
Autovisie rijdt de Volkswagen ID.Buzz in de Pro-uitvoering. Deze versie heeft een 204 pk elektromotor op de achterwielen en een accupakket met een capaciteit van 77 kWh. Volgens de fabrikant kom je 415 kilometer ver op een volle lading.
De daadwerkelijke actieradius
De Volkswagen ID.Buzz reden we onder ideale weersomstandigheden maar met sportieve en brede Hankook-banden.
Ondanks hun vermoedelijke invloed op het verbruik haalden we een nette 20 kWh per 100 kilometer op de normronde, waarmee een actieradius van 385 kilometer gehaald kan worden. Voor zo’n grote auto viel het verbruik op hogere snelheden best mee. Met constant 130 km/h op de klok bleek 250 kilometer haalbaar.
Snelladen met de Volkswagen ID.Buzz
Het beloofde snelladen met 170 kW hebben we niet weten te evenaren. De Volkswagen ID.Buzz bleef steken op 142 kW, maar bouwde daarna slechts geleidelijk af, zodat opladen van 10 tot 80 procent in een halfuur gepiept was.
Volkswagen ID.Buzz | |
---|---|
Verbruik (WLTP) | 21,2 kWh/100 km |
Gemeten Verbruik | 20,0 kWh/100 km |
Actieradius (WLTP/Gemeten) | 415 km / 385 km |
Max. Gemeten Laadsnelheid | 142 kW |
Laadtijd 10-80% (Gemeten) | 28 min. |
Gemeten Laadtijd 10-80% | 30 min. |
De verbruiksronde
Autovisie test zelf in Nederland onafhankelijk het verbruik tijdens de Autovisie dubbeltest. Let op het verbruik kan variëren want is afhankelijk van je rijstijl maar ook weersomstandigheden en nog veel meer factoren.
Wil je deze dubbeltest en andere met alle meetgegevens volledig lezen neem dan een abonnement. Je hebt al een Premium-abonnement vanaf 0,92 cent per week.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Dacia Spring
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Leapmotor T03
-
Volkswagen-personeel moet loon inleveren na enorme winstdaling
-
Protesten bij Volkswagen om mogelijke sluiting fabrieken
-
Mercedes-Benz A-klasse: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Volkswagen Golf: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Waarom we de importeur smeken om een Volkswagen Golf GTI Clubsport
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
Uw Garage: de Golf GTI-verzameling van René is compleet uit de hand gelopen
-
Waarom maar één uitvoering van de Volkswagen Tayron écht functioneel is
-
Volkswagen Passat: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Na plotselinge stop subsidies wil Duitse overheid opeens weer EV-steun