Remco Slump
Remco Slump Nieuws Vandaag
Leestijd: 1 minuut

De Audi Q6 Sportback E-Tron koop je niet voor de ruimte, wél voor de range

Dat Audi nu de Q6 Sportback E-Tron introduceert, is eigenlijk geen nieuws. Van alle andere SUV’s van het merk zijn immers ook coupévarianten. Het voordeel van die koetsvorm? Meer range. Het nadeel? Minder ruimte.

De Audi Q6 Sportback E-Tron staat op het nieuwe Premium Platform Electric van de Volkswagen Group. Hij deelt het met de reguliere Audi Q6 E-Tron en de elektrische Porsche Macan. Voorlopig zijn er twee batterijversies: met 83 kWh en 100 kWh. Die eerste is nieuw en komt binnenkort ook naar de Q6 E-Tron.

Leveringsprogramma Audi Q6 Sportback E-Tron

Met zijn 100 kWh-accu haalt de Q6 Sportback E-Tron een WLTP-actieradius van maximaal 656 kilometer. Zijn betere stroomlijn zorgt daarmee voor 31 kilometer meer bereik ten opzichte van de gewone Audi Q6 E-Tron.

Audi Q6 Sportback E-Tron
(Afbeelding: Audi)

Het leveringsprogramma begint bij een achterwielaangedreven versie met 252 pk en 83 kWh-batterij, die op een volle lading 545 kilometer ver komt. Daarboven staat de Q6 Sportback E-Tron Performance met 306 pk, 100 kWh en 656 range.

Dan zijn er nog twee vierwielaandrijvers: de Q6 Sportback E-Tron Quattro met 387 pk en de 490 pk sterke SQ6 Sportback E-Tron. Beide zijn uitgerust met het grote batterijpakket en komen respectievelijk 636 en 607 kilometer ver.

Snelladen met 800 Volt-techniek

De Audi heeft 800 Volt-techniek aan boord en dat maakt snel laden mogelijk. De 83 kWh-versies halen aan de juiste snellader een snelheid van 225 kW, de andere modellen komen tot maximaal 270 kW. Van 10 tot 80 procent laden doet de Q6 Sportback E-Tron in 22 minuten.

Audi Q6 Sportback E-Tron
(Afbeelding: Audi)

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.