De BMW 2-Serie Coupé heeft een facelift gehad… kennelijk
De 1-Serie is zó grondig geüpdatet dat BMW hem aanduidt als een volledig nieuwe generatie. Hetzelfde geldt niet voor de gefacelifte BMW 2-Serie Coupé, waarvan we nauwelijks geloven dat-ie gefacelift is.
Maar BMW zegt het, dus zal het zo zijn. De meest opvallende wijziging is in ieder geval dat iedere 2-Serie Coupé vanaf nu uitgerust is met een M Sport-pakket en daardoor wat sportiever oogt. Verder zijn er natuurlijk nieuwe carrosseriekleuren, lichtmetalen wielen en bekledingsmaterialen.
Nieuwe versie BMW 2-Serie Coupé
Wat uiteraard wél meteen opvalt, is het dashboard van de 2-Serie Coupé. BMW copy-paste in al zijn modellen de gebogen plank met daarin twee schermen: een digitale cockpit en een infotainmentscherm. Er zijn dus weinig fysieke knoppen meer over in de 2-Serie.
Nieuws op motorgebied is er eveneens. BMW introduceert de 230i, met een 2,0-liter viercilinder turbomotor en 245 pk. De andere motoren blijven gelijk. Er zijn de viercilinder 218i (156 pk) en 220i (184 pk), de mild-hybride 220d met 190 pk en de zescilinder M240i xDrive met vierwielaandrijving en 374 pk.
BMW M2 Coupé sterker geworden
En dan is er natuurlijk ook de BMW M2 Coupé. Die is 20 pk sterker geworden en gaat nu door het leven met 480 pk uit zijn 3,0-liter zes-in-lijn met twee turbo’s (net als de M3 dus). Het koppel hangt af van de transmissie die je bestelt. Met automaat heeft de M2 600 Nm, met handback ‘slechts’ 550 Nm.
Het extra vermogen van de M2 resulteert in een 0,1 seconde snellere 0-100 km/h-tijd: 4 seconden rond voor de versie met automaat, 4,2 seconden voor de handgeschakelde uitvoering. Beide hebben een begrensde top van 250 km/h. Met het optionele M Driver’s Pack wordt dat verhoogd naar 285 km/h.
Lees ook:
Ook interessant
-
Geef acht! Welke occasion nemen we: de BMW 645Ci of Jaguar XK?
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
BMW: ‘Europees verkoopverbod brandstofauto’s moet van tafel’
-
Nieuwe BMW’s, zoals deze 2-serie Gran Coupé, zijn net Kia’s
-
BMW is op weg naar boven met deze M Hybrid V8
-
Waarom je voor 15.000 euro nú een cabrio als occasion moet kopen
-
Deze negen jaar oude BMW heeft een hoogst illegaal record gebroken
-
Dit studiemodel van BMW gaat in productie en kost ruim 750.000 euro
-
Duurtest BMW i5 Touring: welke onderstelopties moet je hebben?
-
In deze auto zit de krachtigste Formule 1-motor ooit
-
Deze Duitse occasion van 20.000 euro maakt de stuurmens in je los
-
Deze BMW M240i kan ultieme sleeper zijn, die een M2 zal verrassen