De gloednieuwe Ford Mustang … lijkt als twee druppels op de oude
Ford Mustang-rijders zullen opgelucht zijn. Na de introductie van de nieuwste pony car rijden ze niet direct in een verouderd model. Want Ford heeft duidelijk gekozen voor een evolutionair design. De zevende generatie Mustang is heel iets strakker dan zijn voorganger, maar nog steeds uit duizenden herkenbaar.
Opmerkelijk is dat Ford geen afscheid neemt van de atmosferische V8. Je kunt de Mustang nog steeds bestellen met een dikke 5,0-liter krachtbron. De old school achtpitter is regelrecht uit de vorige Mustang getakeld en krijgt slechts lichte updates. Ford heeft nog geen specificaties bekendgemaakt. We gaan ervan uit dat de Mustang V8 zo’n 480 pk levert.
Ford Mustang 2.3 Ecoboost alleen met automaat
De 290 pk sterke 2.3 Ecoboost-viercilinder maakt ook de overstap van de oude Mustang naar de nieuwe. Ford meldt echter dat de motor zo rigoureus is aangepakt dat hij weinig overeenkomsten meer heeft met het reeds bekende blok.
Kies je voor de Mustang 2.3 Ecoboost, dan krijg je een tientraps automaat. In de V8 kun je ook een handgeschakelde zesbak bestellen. Eentje die bij het terugschakelen automatisch tussengas geeft. Overigens is het niet mogelijk om de Ecoboost in Nederland te bestellen. Hier gaat Ford alleen de V8 leveren.
Mach 1 en Shelby GT500: Ford Mustangs zoals ze horen te zijn – Review
Ford belooft betere materialen in het interieur
Het interieur is volledig op de schop gegaan. De bestuurder kijkt nu uit over een ‘skateboard’ waarin een digitale cockpit en een multimediasysteem zijn geïntegreerd.
Volgens Ford is de afwerking en de bekleding een heel stuk verbeterd ten opzichte van de vorige Mustang. En dat is maar goed ook, want voorheen was de kwaliteit vrij belabberd.
Dark Horse is op circuitgebruik gerichte variant
In de Verenigde Staten komt de Mustang volgend jaar zomer op de markt. In de prijslijst staat dan gelijk de Dark Horse, een op circuitgebruik gerichte performancevariant, die ook in Nederland bij de dealers komt te staan.
Overigens kun je de Ecoboost nu makkelijker onderscheiden van de V8. Die laatste heeft een grotere grille en een motorkap met een centrale luchthapper.
Lees ook:
Ook interessant
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Waarom de Ford Capri de Johan Derksen in ons bovenhaalt
-
Ford-topman rijdt dagelijks in een Chinese EV en wil hem niet kwijt
-
Tim verkoos deze Ford Mustang boven een BMW M4
-
Ford verandert van strategie! De gefacelifte Kuga staat er symbool voor
-
Als je drugs probeert te smokkelen, heeft deze Ford je meteen door
-
Ford-baas schrikt van rit in Chinese auto: ‘Dit is een bedreiging!’
-
Covermodel: Ford Cortina Mk1 – beter dan zijn Duitse neef
-
Dit kost de Ford Mustang Mach E Rally in Nederland
-
Einde Fiesta? Nee, dit is het plan van Ford
-
‘Beroemde naam hergebruiken moet met passende auto, dat is deze Ford Capri niet’
-
Ruimte nodig? Deze jonge betaalbare occasion heeft het