Autovisie
Autovisie Nieuws 26 mrt 2015
Leestijd: 1 minuut

De ML 63 AMG is dood, lang leve de Mercedes-AMG GLE 63

Mercedes-Benz heeft zijn rijdende broeikaseffect, de ML 63 AMG, in een nieuw jasje gestoken. Het apparaat heeft voortaan een bak meer vermogen en gaat door het leven als Mercedes-AMG GLE 63.

Mercedes-AMG GLE 63 AMG S

Kun je ermee gezien worden? Mijn hemel, nee! Denk toch aan de zeehondjes op de Noordpool! Wie de zomers in Nederland echter graag een paar graadjes warmer ziet, moet zeker een GLE 63 AMG overwegen. De wagen is namelijk niet schoner geworden – iedere kilometer spuwt hij nog steeds 276 CO2’s uit – maar wel veel krachtiger.

“Kun je ermee gezien worden? Mijn hemel, nee! Denk toch aan de zeehondjes!”

De uitgaande ML 63 AMG had in standaardtrim 525 pk en met Performance Package zelfs 557 pk. Bij de GLE 63 wordt dat laatste vermogen de basis. Daarboven introduceert Mercedes-AMG de GLE 63 AMG S, die uit zijn 5,5 liter V8 biturbomotor niet minder dan 585 pk wringt. Daarmee sprint hij in 4,2 seconden van 0 naar 100 km/h (4,3 voor de S-loze GLE 63) en door naar een top van 250 km/h.

De AMG-versies van de GLE zijn van hun mindere broers te onderscheiden door hun grille met dubbele lamellen, gewijzigde voorbumper, achterdiffuser en vier verchroomde uitlaatmonden. Rollen doen beide op 20 inch lichtmetalen wielen met banden in de maat 265/45R20. Optioneel zijn 21 inchers te bestellen.

Voor meer informatie over de Mercedes-Benz GLE 500 e plug-in hybride en andere GLE-uitvoeringen, kijk op Telegraaf.nl/Autovisie.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.