De Rit: Andreas Bovensiepen, directeur Alpina
In de schaduw van BMW M bezet Alpina een kleine niche van de luxemarkt. De tuner die eigenlijk fabrikant is, verkoopt niet meer dan 1700 auto’s per jaar. Dat aantal moet omhoog, vindt directeur Andreas Bovensiepen, maar niet teveel. Autovisie zocht Herr Bovensiepen in de fabriek op. In Autovisie 24 lees je het volledige interview.
Vijf opvallende uitspraken van Herr Bovensiepen
“De driecilinder van de i8 ligt overdwars achterin, dus kunnen we er geen zes-in-lijn of V8 inzetten.”
“Sorry, jongens. Heel even wachten tot de deur weer dicht is. We doen onderstelwerk voor BMW en er staan daar prototypes die jullie niet mogen zien.”
“Diesel blijft belangrijk in een wereld waarin emissie-eisen strenger en strenger worden.”
“Alle visuele aanpassingen aan BMW-modellen zijn functioneel en worden door de windtunnel gedicteerd. De andere zaken bepalen mijn vader, mijn broer en ik. “
“In Japan bestelt ongeveer 80 procent van onze klanten de strepen, in Duitsland zo’n 40 procent en in de Verenigde Straten slechts 20 procent.
Autovisie 24 ligt nu in de winkel.
*Foto’s Jerome Wassenaar
ZIE OOK: SJOERDS WEETJES 42 OVER DE ALPINA ROADSTER V8
Lees ook:
Ook interessant
-
Met de nieuwe service van Nio kun je in theorie de bijtelling ontduiken
-
Productie Cybertruck op pauze! Maar er waren toch miljoenen pre-orders?
-
Is de elektrische Ford Puma Gen-E niet een beetje laat?
-
Met dit studiemodel jaagt Jaguar zijn traditionele kopers weg
-
Audi A6 e-tron met enorme range gaat het BMW i5 moeilijk maken
-
Autogrootmacht Stellantis ontslaat topman Carlos Tavares
-
Zoveel nieuwe kentekens worden er per dag geregistreerd
-
Autoverkopen 2024 – Elektrische auto’s nu 40 procent marktaandeel
-
Gelekt! Nieuwe Jaguar heeft grille aan achterkant
-
EV vs. brandstofmotor: welke Mini Cooper S(E) is sneller?
-
Bij Mercedes heeft de schijfrem zijn langste tijd gehad
-
Betaalbare Skoda-occasion heeft trekjes van een Rolls-Royce