Autovisie
Autovisie Nieuws 29 nov 2018
Leestijd: 1 minuut

De Rit: Andreas Bovensiepen, directeur Alpina

In de schaduw van BMW M bezet Alpina een kleine niche van de luxemarkt. De tuner die eigenlijk fabrikant is, verkoopt niet meer dan 1700 auto’s per jaar. Dat aantal moet omhoog, vindt directeur Andreas Bovensiepen, maar niet teveel. Autovisie zocht Herr Bovensiepen in de fabriek op. In Autovisie 24 lees je het volledige interview.

Alpina_X1B5106

Vijf opvallende uitspraken van Herr Bovensiepen

 

“De driecilinder van de i8 ligt overdwars achterin, dus kunnen we er geen zes-in-lijn of V8 inzetten.”

 

“Sorry, jongens. Heel even wachten tot de deur weer dicht is. We doen onderstelwerk voor BMW en er staan daar prototypes die jullie niet mogen zien.”

 

“Diesel blijft belangrijk in een wereld waarin emissie-eisen strenger en strenger worden.”

 

“Alle visuele aanpassingen aan BMW-modellen zijn functioneel en worden door de windtunnel gedicteerd. De andere zaken bepalen mijn vader, mijn broer en ik. “

 

“In Japan bestelt ongeveer 80 procent van onze klanten de strepen, in Duitsland zo’n 40 procent en in de Verenigde Straten slechts 20 procent.

 

Autovisie 24 ligt nu in de winkel.

*Foto’s Jerome Wassenaar

 

ZIE OOK: SJOERDS WEETJES 42 OVER DE ALPINA ROADSTER V8

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.