Porsche Turbo Study Cabriolet is een fabelachtige creatie
De Porsche-specialist Singer uit Californië, kennen we allemaal van de fabelachtige restomods. Het moderniseert al sinds 2009 Porsche 964 modellen, maar heeft in de afgelopen 13 jaar nog nooit een cabriolet aan het assortiment toegevoegd. Maar nu introduceert de fabrikant de Turbo Study Cabriolet.
De Turbo Study is dus de eerste Porsche 911 die Singer aanpakt met een dak dat volledig open kan. Het waren de trouwe klanten van het bedrijf, die Singer verzochten om dezelfde aanpassingen van de Turbo Study, ook op een cabriolet toe te passen. Dit is het resultaat.
Een Porsche 964 met een snuifje 930
In dit artikel lees je over de Turbo Study die Singer begin februari lanceerde. Dat is een auto met de technische basis van een 911 964, maar als je er een blik op werpt, denk je waarschijnlijk meteen aan een 930. Singer heeft dan ook op het gebied van design veel uiterlijke elementen van de 930 gebruikt om de Turbo Study aan te kleden. Datzelfde heeft het gedaan met de Turbo Study Cabriolet.
Het koolstofvezel carrosserie van de sportwagen is volledig op maat gemaakt. Naar eigen zeggen is dat om “de balans tussen het iconische DNA van de Porsche en de geavanceerde technologie te bewaren.” Singer noemt dit model een viering van de 930 en heeft daarom de carrosserie aangepast om zowel qua design als prestaties het onderste uit de kan te halen. De fabrikant koos zoals altijd voor koolstofvezel voor meer stijfheid en minder gewicht.
De techniek in de Singer Turbo Study Cabriolet
Zoals gezegd is de basis voor de restomod een luchtgekoelde Porsche 964. In de cabriolet ligt een “Mezger” 3,8-liter horizontale zescilindermotor met twee turbo’s en op maat gemaakte intercoolers. De haaienvin voor beide achterwielen is herontworpen zodat hij meer koude lucht richting de motor te stuurt. Klanten kunnen kiezen voor een versie met 450 pk of 510 pk op de achterwielen. De Porsche heeft daarnaast een handgeschakelde zesbak.
Om te stoppen zet je het carbon keramische remsysteem aan het werk. Singer is er naar eigen zeggen in geslaagd om de hoeveelheid geluid die de sportauto produceert, te verlagen. Toch is er voor de sportievere chauffeurs, de mogelijkheid om voor sportuitlaten te kiezen. Daarbij kunnen de dempers naar wens ingesteld worden.
Moderne snufjes in de cabine van de Turbo Study Cabriolet
Het interieur van de restomod is, zoals altijd bij Singer, bijzonder fraai. Het oogt vintage, maar is van alle moderne gemakken voorzien. Zo zijn de prachtige stoelen volledig elektrische te verstellen. Singer heeft zelfs gedacht aan een inductielader voor je mobiel in de Porsche, die je ook nog eens in de geïntegreerde telefoonhouder kunt plaatsen. In de foto hieronder is het interieur vooral met rode accenten aangekleed, maar klanten kunnen het interieur – en veel andere onderdelen van de Turbo study – naar Hartelust personaliseren.
De prijzen voor het model zijn bij Singer afhankelijk van de manier waarop een klant zijn exemplaar samenstelt, maar reken in ieder geval op een paar ton.
Lees ook:
Ook interessant
-
Daar is-ie dan! Xiaomi’s ‘betaalbare’ Porsche-killer gaat in productie
-
Officieel! Over twee jaar zitten Porsche-fans huilend bij Ivo Niehe
-
Het dak gaat eraf! Porsche 911 Carrera T is nieuw liefhebbersmodel
-
Porsche-verkopen niet volgens plan: rijken willen geen EV’s
-
Er is weinig veranderd aan de nieuwe Porsche 911 GT3. En dat is prima
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
Porsche is bezig met een opmerkelijke 6-taktmotor, zo werkt het
-
Deze superzeldzame, straatlegale Le Mans-racer kun jij kopen!
-
Slijp de hooivorken! Deze kinderauto van Porsche zet aan tot roken
-
De échte reden waarom je een Porsche met je linkerhand start | Sjoerds Weetjes 410
-
Nieuwe Porsche [vul in type] is de [vul in superlatief] ooit
-
Volkswagen-managers willen geen Volkswagen rijden, starten rechtszaak