Deze Amerikaanse SUV is de hel voor haters van schermen
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F07%2Fcadillac_escalade_521-e1721289871485.jpeg)
Autofabrikanten hebben er nog steeds een handje van: opscheppen over de hoeveelheid schermen in hun interieurs. Alsof dat de gebruiksvriendelijkheid ten goede komt. Deze Amerikaanse SUV spant wat dat betreft de kroon, met in totaal 55 inch (!) aan displays op het dashboard.
Het is de gefacelifte Cadillac Escalade, met een aangepast front dat meteen te herkennen is. Het eerdere model had vrij conventionele koplampen, waarvan op deze auto weinig meer over is. De Escalade kijkt nu door spleetjes de wereld in. De grille en het logo erin zijn verlicht.
Dezelfde schermen als Escalade IQ
De rest van de uiterlijke aanpassingen zijn minder in het oog springend. Aan de achterzijde is de indeling van de lichtunits veranderd en ook hebben de uitlaatpijpen een wat andere vorm. Cadillac levert een set immense lichtmetalen wielen voor de Escalade, in de maten 22, 23 of 24 inch.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F07%2Fcadillac_escalade-v_67.jpeg)
Het dashboard van de Escalade is behoorlijk op de schop gegaan, met nu dezelfde schermen als in de elektrische Escalade IQ. Van links naar rechts (en andersom) meet de immense ‘displayplank’ 55 inch. En dan is er ook nog een touchscreen op de middenconsole voor de klimaatfuncties.
Supercharged V8 met 691 pk
Klink vrij modern allemaal, maar onderhuids is de Escalade niet meer van deze tijd. De 5,4 meter lange kolos wordt aangedreven door een 280 pk leverende 3,0-liter zes-in-lijn turbodiesel of een 6,2-liter V8 (!) met 425 pk. Het topmodel is de Escalade-V, met een supercharged V8 en 691 pk.
Elektrische Escalade van 4000 kilo
Ongeveer een jaar geleden introduceerde Cadillac de Escalade IQ. Die volledig elektrische SUV heeft echter weinig te maken met deze Escalade. Hij deelt veel van zijn onderhuidse techniek met de GMC Hummer EV en Chevrolet Silverado EV.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F07%2Fcadillac_escalade_708.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F07%2Fcadillac_escalade_910.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F07%2Fcadillac_escalade-v_68.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F07%2Fcadillac_escalade_708.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F07%2Fcadillac_escalade_910.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F07%2Fcadillac_escalade-v_68.jpeg)
De machine heeft een gigantische 200 kWh-batterij, waarop hij een range van 725 kilometer zou halen. Zijn twee elektromotoren zijn maximaal 761 pk en 1064 Nm sterk. In Nederland zou iemand met een rijbewijs B hem niet mogen besturen, aangezien hij bijna 4000 kilo weegt.
Lees ook:
Ook interessant
-
Cadillac Escalade IQL laat zien wat er mis is met Amerikaanse auto’s
-
Deze grote premium-SUV’s met V8 zijn als occasion best betaalbaar
-
De allersnelste Cadillac ooit komt misschien naar Nederland
-
Absolute held heeft van Cadillac CTS Coupé een pick-up gemaakt
-
Deze vijf powersedans zijn als occasion relatief betaalbaar
-
Op zoek naar snelle kilometervreter? Check deze vijf occasions
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had
-
Hyundai wordt The Ocean CleanUp voor op straat… of toch niet?