Deze Bentley T1 heeft een rolkooi en een raceharnas! Heiligschennis?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F06%2FBentley-Racer-blauw-.jpg)
De Bentley T1 is weliswaar de ‘sportievere’ variant van de Rolls-Royce Silver Shadow, maar om hem nou te voorzien van een rolkooi, een raceharnas en een sperdifferentieel…
Deze opmerkelijke Bentley T1 staat te koop bij de Cool Classic Club in Naarden voor 49.500 euro. Hij is niet helemaal meer origineel, zoals je kunt zien, met een heldhaftig ogend sleepoog en een hele batterij extra verlichting op de neus.
Bentley T1 met Silverstone- en Zandvoort-stickers
Ook aan de achterzijde van de ooit zo statige limousine vallen de wijzigingen op. Boven de Silverstone- en Zandvoort-stickers is door de achterruit de enorme rolkooi te zien. Erboven staat in witte letters: Bentley Racing.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F06%2FBentley-Racer-blauw-3363.jpg)
Hout, leer en een heel assortiment aan rallymeters
Binnenin is het nog steeds hout en leer wat de klok slaat. Alleen is het dashboard besprinkeld met een aantal opvallende meters, knoppen en displays. Deze T1 is voor klassiekerrally’s geprepareerd, zoveel is wel duidelijk.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F06%2FBentley-Racer-blauw-3372.jpg)
Is de 6.2 V8 zó luid dat je elkaar niet kunt verstaan?
Aan de stevige rolkooi hangen twee blauwe raceharnassen en een setje koptelefoons. Dat is kennelijk gebruikelijk in klassieke rally’s, omdat de bestuurder de navigator goed moet kunnen horen.
Hè hè, Bentley stopt eindelijk met die zuipschuit van een W12!
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F06%2FBentley-Racer-blauw-3384.jpg)
Met een heus sperdifferentieel op de achteras
Om zijn vermogen van 203 pk, uit een 6,2-liter V8, beter kwijt te kunnen aan het asfalt heeft de eigenaar (ook degene die de T1 heeft omgebouwd en gerestaureerd) een sperdifferentieel op de achteras gemonteerd.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F06%2FBentley-Racer-blauw-3390.jpg)
Racenummer ter herinnering aan bouwjaar
Het racenummer op de flanken is geen infantiele seksgrap zoals Elon Musk die zou maken, maar het bouwjaar van de T1. De voorname, Britse sedan heeft sinds 1969 niet meer dan 150.000 kilometer gelopen, dus daar kunnen er nog wel wat bij…
Huh?! Deze Bentley Continental GT viert een Audi-overwinning op Le Mans
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F06%2FBentley-Racer-blauw-3402.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Afschrijvingsknallers! Bentley Flying Spur vs. Volkswagen Phaeton
-
Bentley begrijpt het begrip keuzestress niet! Biedt 46 miljard opties
-
Deze vijf powersedans zijn als occasion relatief betaalbaar
-
In de Bentley Continental GT Speed zit nog altijd genoeg… speed
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?