Deze elektrische occasion wil je: Jaguar I-Pace
Autovisie is altijd op zoek naar occasions voor de liefhebber en spit daarom de lijsten van verkoopsite Gaspedaal.nl door. Ditmaal vonden we een Jaguar I-Pace
Een elektrische auto in een occasionrubriek, het komt steeds vaker voor. Logisch, want het aanbod wordt steeds groter. De I-Pace is bijvoorbeeld ‘al’ vier jaar oud. Autovisie reed in 2018 met een van de eerste exemplaren van de niet grommende Jaguar.
De eerste test met de Jaguar I-Pace
“Hoewel naam en uiterlijk misschien anders doen vermoeden, is de Jaguar I-Pace geen haastig aangepaste E-Pace, als reactie op het recente succes van een bepaalde elektrische autofabrikant uit de VS. Dit is de eerste van ongetwijfeld veel Jaguar-Land Rover-modellen die op een compleet nieuw elektroplatform gebouwd worden. Waarvan de beslissing tot conceptie reeds vlak na de komst van de Tesla Model S viel.”
“Hier is hij er ‘al’ vanaf 80.000 euro, maar in de meeste landen zit de I-Pace nagenoeg op hetzelfde prijsniveau als het XJ-vlaggenschip. De wielbasis is ook nagenoeg gelijk aan die van de XJ en andere zakenlimo’s.”
“De wielbasis is ook nagenoeg gelijk aan die van de XJ en andere zakenlimo’s. Terwijl de lengte en breedte meer in lijn zijn met de F-Pace. Alleen is die weer 10 centimeter hoger. Deze opmerkelijke maatvoering is een logisch gevolg van de onderliggende technische architectuur die wat wegheeft van een reusachtig skateboard. Met een vlakke bodemsectie waarin een 90 kWh sterk accupakket is verwerkt. Voor en achter hangen in subframes 200 pk en 348 Nm sterke synchroonmotoren met permanente magneet. Aan de voorkant zijn dubbele draagarmen aan het frame bevestigd, aan de achterzijde een multilink ophanging.”
Een ruime occasion
“Dat het met de beenruimte wel snor zit in een auto met drie meter wielbasis, spreekt voor zich. Daarachter volgt nog eens 656 tot 1453 liter bagageruimte, wat overeenkomt met een D-segment stationwagon als de Volvo V60. Met in de neus nog een klein bonusvakje van 27 liter. Door de breedte van 1,90 meter is het ook een volwaardige vijfzitter.”
“Zonder driefasen AC-laadfunctionaliteit en een DC-snellaadcapaciteit tot 100 kW is de Jaguar geen grensverlegger. De achterliggende filosofie is dat tweefasen AC-laden tot 7 kWh ruimschoots voldoet om ’s nachts het gemiddelde dagelijkse gebruik bij te laden en dat het 350 kW supersnellaadsysteem van onder andere Porsche vooralsnog toekomstmuziek is.”
Deze occasion wil je: Audi RS 6 Johann Abt Signature Edition (17/64)
“Met 100 kW kun je tot 100 kilometer per kwartier bijtanken aan zo’n Fastned 150 kW snellader en met 7 kW duurt het 13 uur voor je weer helemaal afgetopt bent. Ook met zijn dynamische prestaties laat de I-Pace niet direct de stoppen bij de concurrentie knallen. Uiteraard is 0-100 km/h in 4,8 seconden voor een crossover van 2133 kilo absurd snel en is een begrensde top van 200 km/h voor vrijwel iedereen ruim voldoende.”
De Jaguar I-Pace als occasion
Autovisie vindt een Jaguar I-Pace als occasion. De auto is een First Edition en komt uit 2018. De EV heeft iets meer dan 61.000 kilometer ervaring en heeft een prijskaartje van 49.450 euro.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zo’n representatieve occasion als deze zag je voor 10 mille nooit
-
Deze grote, zakelijke occasion heb je al voor 10.000 euro
-
Nieuwste generatie BMW M3 flink afgeschreven, dit kost een occasion
-
Deze degelijke Japanse occasion is nu betaalbaar
-
Deze zuinige hybride is nu een betaalbare occasion
-
Enzo Ferrari-occasion nu te koop in Nederland en dit kost hij
-
Deze Duitse hybride is nu als occasion betaalbaar
-
Deze 5 klassiekers zijn volgend jaar wegenbelastingvrij
-
5 heerlijke GT’s die inmiddels flink zijn afgeschreven als occasion
-
Occasions alleen in westen populair, Chinezen kopen niet tweedehands
-
Deze 5 stuurmansauto’s koop je voor minder dan 5.000 euro als occasion
-
Hardcore sportwagens: Honda S2000 vs. Opel Speedster