Deze unieke racewagen van Ferrari is gebouwd om stil te staan
Deze unieke Ferrari KC23 is onderhuids een 488 GT3-racewagen. Hij is in opdracht van een vermogende klant ontworpen door de Special Projects-afdeling, dus racen zal hij straks vast niet.
Enkele weken geleden maakten we kennis met de SF90 XX Stradale en Spider (bekijk op ons Youtube-kanaal de video), waar Ferrari een behoorlijk grote, gelimiteerde serie van bouwt: 799 coupés en 599 spiders.
Ferrari harkt 1,1 miljard binnen
Een korte rekensom leert ons dat Ferrari zo’n 1,1 miljard euro binnenharkt met de SF90 XX, die als Stradale minstens 770.000 euro kost en als Spider 840.000 euro. Deze KC23 is ongetwijfeld nog een heel stuk duurder.
Special Project voor één klant
Ferrari maakt geen prijs bekend, maar aangezien het een auto is van de Special Projects-afdeling, die in een oplage van één is gebouwd, zal de koper er meerdere miljoenen voor hebben betaald.
KC23 met gestript interieur
Op het eerste gezicht is het niet meteen duidelijk dat de KC23 een racewagen is. Hij oogt bijna straatlegaal. Pas als je de vlinderdeuren opent, zie je het gestripte interieur met rolkooi en racestuur.
Waar komt de naam vandaan?
Het is overigens een raadsel waarom de bijzondere Ferrari de naam KC23 heeft gekregen. Waarschijnlijk zijn de letters KC de initialen van degene die hem heeft besteld.
Waarom deze 1.000 pk Ferrari SF90 Spider alle Tesla’s en Lucids overtreft!
Afneembare achtervleugel
Opvallende designelementen aan het model zijn de afneembare achtervleugel – die net als de dakbogen van de Citroën C3 Pluriel niet in het interieur past, mocht je hem willen meenemen – en de automatisch naar buiten komende luchtinlaten op de flanken.
Achtcilinder van 488 GT3 Evo
Over de specificaties van de KC23 rept Ferrari niet, maar achterin ligt ongetwijfeld de 3,9-liter V8 van de 488 GT3 Evo. We gaan ervan uit dat de krachtbron zo’n 700 pk levert, net als in de 488 GT M.
Waarom je de half miljoen euro kostende Ferrari Purosangue geen SUV mag noemen!
Twee setjes lichtmetalen wielen
Grappig is dat de KC23 met twee setjes wielen wordt geleverd: 18-inchers voor op het circuit en een combinatie van 21 inch vóór en 22 inch achter voor als de auto stilstaat. Want dat zal de bijzondere creatie ongetwijfeld veel doen, in een luchtbehandelde garage onder een kapitale villa.
Lees ook:
Ook interessant
-
Met deze stationwagon ben je zo cool als het absolute nulpunt
-
Rara, wat is dit? En het antwoord is niet: een Ferrari
-
Vergeet die rare F80! Deze vijf moderne Ferrari’s zijn wél mooi
-
Deze nieuwe Ferrari maakt een einde aan de ‘Big 5’
-
Is de Ferrari Daytona SP3 een broer van de LaFerrari, of niet? | Sjoerds Weetjes 419
-
Zouden ze dit gedrocht bij Mansory zelf nou wél mooi vinden?
-
De naam van platform Xiaomi’s Ferrari look-a-like geloof je niet
-
Zou jij 67.000 euro neertellen voor deze hoop schroot?
-
Zien: tieners stelen peperdure Ferrari en slaan op de vlucht
-
Zo bizar veel kost één nieuwe Ferrari Purosangue-schokdemper
-
Hoeveel geld verdient Ferrari per verkochte auto?
-
Oei, gloednieuwe Ferrari Purosangue total loss na megaklapper